Compania care pune în vânzare primele bilete pentru zboruri turistice în spaţiu din 2027. Cât va costa experienţa
Start-upul chinez Deep Blue Aerospace a anunţat miercuri că va pune în vânzare primele două bilete pentru locuri la bordul unei rachete care va transporta pasageri în spaţiu în 2027, o experienţă care va costa 1,5 milioane de yuani (211.000 de dolari), informează Reuters.
De Redactia Observator la 24.10.2024, 16:09- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Deep Blue Aerospace pune în vânzare biletele joi, la ora locală 18:00 (10:00 GMT) şi plănuieşte să scoată la vânzare şi alte bilete luna viitoare. Pasagerii vor experimenta un zbor suborbital, ceea ce înseamnă că racheta va ajunge în spaţiu, dar nu va intra pe orbita Pământului.
Alte companii au oferit acest tip de serviciu
Industria zborurilor comerciale în spaţiu cu pasageri este abia la început, în contextul în care anumite companii americane, precum Blue Origin şi SpaceX, sunt primele care au oferit un astfel de serviciu.
Deep Blue Aerospace a spus că rachetele reutilizabile sunt cruciale pentru reducerea costurilor de lansare, care împiedică comercializarea la scară largă a turismului spaţial. Compania chineză a mai spus că plănuieşte să recupereze o rachetă purtătoare de pe orbită în primul trimestru al anului 2025. Şi alte companii chineze şi-au anunţat intenţia de a intra în sectorul turismului spaţial. În mai 2024, CAS Space, o companie sprijinită de statul chinez, a anunţat că va lansa zboruri dedicate turismului spaţial până în 2028.