Explicaţii despre cum a fost localizată cursa Malaysian Airlines
Immarsat şi Oficiul britanic de investigare a accidentelor de aviaţie au explicat cum a fost localizat Boeing-ul 777, al companiei Malaysia Airlines.
De Redactia Observator la 25.03.2014, 12:34"Am luat în considerare viteza pilotului automat, aproximativ 350 de noduri, şi ceea ce ştim în termeni de combustibil şi autonomie a aeronavei, pentru a ajunge până la o serie de semnale sonore pe care le primim. Aceste beep-uri sunt trimise de la o staţie terestră la satelit şi apoi la avion, care retrimite în mod automat un beep în sens invers. Inmarsat a măsurat timpul necesar acestor semnale sonore să ajungă la avion şi satelit", a spus vicepreşedintele Inmarsat.
"Acesta ne-a dat o traiectorie posibilă pentru coridorul de nord şi alta pentru coridorul de sud. Am adunat datele de la Boeing-ul 777 al Malaysia Airlines, apoi le-am comparat cu datele de la coridorul de sud şi coridorul de nord. Am descoperit că anume coridorul de sud a fost fără îndoială folosit de navă", a spus acesta pentru BBC.
Acesta a explicat cum se pot evita dispariţiie aeronavelor pe viitor: "dacă avioanele ar trimite la fiecare 15 minute, fapt ce ar costa un dolar pe oră. Mesaje de tip SMS cu ora, viteza, distanţa şi poziţia".