Primele ipoteze cu privire la cauza catastrofei aeriane din Alpii Francezi
Europa este, încă, în stare de şoc după catastrofa aeriană din Alpii Francezi. 150 de oameni, între care mulţi copii, şi-au pierdut viaţa în prăbuşirea avionului Airbus al companiei Germanwings care zbura între Barcelona şi Dusseldorf
De Redactia Observator la 25.03.2015, 13:41Europa este, încă, în stare de şoc după catastrofa aeriană din Alpii Francezi. 150 de oameni, între care mulţi copii, şi-au pierdut viaţa în prăbuşirea avionului Airbus al companiei Germanwings care zbura între Barcelona şi Dusseldorf
Sute de fragmente greu de identificat, răspândite pe versanţii Alpilor la 2.000 de metri altitudine, sunt tot ce a mai rămas din aeronavă şi din pasagerii săi. La mai puţin de o oră după decolarea din Barcelona, când zborul părea să decurgă normal, aeronava a dispărut, brusc, de pe radar iar legătura cu controlorii de zbor s-a întrerupt.
"De îndată ce am văzut avionul mi-am dat seama că se va prăbuşi, deoarece muntele are 3000 de metri, deci nu era posibil să treacă", spune un martor.
Au urmat opt minute în care avionul a pierdut, rapid, altitudine, fără ca piloţii să trimită vreun semnal SOS, după care s-a prăbuşit într-o vale cu versanţi abrupţi.
Serviciile de urgenţă s-au mobilizat imediat. Elicopterele au survolat zona accidentului dar echipele de salvare nu au putut ajunge la faţa locului decât după câteva ore, sub îndrumarea unor ghizi montani experimentaţi. Oricum, impactul deosebit de violent nu lăsase în urmă niciun supravieţuitor.
Poliţiştii estimează că vor avea nevoie de o săptămână pentru a aduce în vale corpurile neînsufleţite. A fost, însă, recuperată una din cutiile negre, cea care a înregistrat discuţiile dintre piloţi. Se speră că analiza datelor va oferi primele indicii asupra cauzelor catastrofei.
Una dintre ipotezele specialiştilor este cea a unei despresurizări bruşte a cabinei, din cauze ce nu pot fi încă stabilite. În asemenea situaţii piloţii trebuie să reducă altitudinea cât mai rapid, înainte de a lua legătura cu cei de la sol. Este posibil, de asemenea, ca un instrument de bord să fi dat indicaţii greşite, ceea s-a mai întâmplat şi la alte avioane Airbus. Varianta unui act terorist este deocamdată exclusă. Operaţiunile de căutare au fost suspendate la lăsarea întunericului, dar zece poliţişti au petrecut noaptea în munţi, de veghe la locul unde s-au stins 150 de vieţi omeneşti.