Antena LIVE

Curs valutar

Scandal pe piaţa auto: Cei mai mari producători germani sunt suspectaţi că au format un cartel tehnologic. Autorităţile au pornit o investigaţie

Cei mai mari producători de automobile din Germania, Daimler, BMW, Volkswagen şi subsidiarele sale Porsche şi Audi sunt investigaţi pentru suspiciunea de a forma un cartel tehnologic în ultimii 20 de ani, care a condus şi la scandalul emisiilor în cazul maşinilor cu motoare disel, întrucât au limitat tehnologia reală de curăţare a emisiilor, pentru a face economie de spaţiu şi costuri, scrie The Telegraph, care citează revista germană Spiegel.

De la 22.07.2017, 16:27
WhatsApp

Cei mai mari producători de automobile din Germania, Daimler, BMW, Volkswagen şi subsidiarele sale Porsche şi Audi sunt investigaţi pentru suspiciunea de a forma un cartel tehnologic în ultimii 20 de ani, care a condus şi la scandalul emisiilor în cazul maşinilor cu motoare disel, întrucât au limitat tehnologia reală de curăţare a emisiilor, pentru a face economie de spaţiu şi costuri, scrie The Telegraph, care citează revista germană Spiegel.

Daimler, BMW, Volkswagen şi cele două subsidiare ale VW, Porsche şi Audi, s-au întâlnit în secret pentru a conveni asupra tehnologiei pe care o vor oferi clienţilor lor, potrivit acuzaţiilor publicate în revista Spiegel, citată de The Telegraph.

Cartelul a reprezentat o cauză directă a scandalului emisiilor diesel,declanşat la VW în urmă cu doi ani, după ce aceşti cinci constructori auto au convenit să limiteze tehnologia reală de curăţare a emisiilor.

Spiegel susţine că producătorii auto sunt în curs de investigare atât de către biroul german anti-trust, cât şi de Comisia Europeană în legătură cu acuzaţiile, însă autorităţile au refuzat să confirme raportul, invocând investigaţii în curs.

Pe acelaşi subiect

Acuzaţiile vin la sfârşitul unei săptămâni de “vânătăi” pentru industria germană a automobilelor, care a văzut deja scandalul emisiilor ameninţând că va “înghiţi” mai multe mărci, potrivit The Telegraph.

Producătorul Daimler AG a rechemat peste trei milioane de autovehicule diesel Mercedes-Benz pentru a le reduce emisiile, în timp ce Audi a anunţat vineri că recheamă 850.000 de maşini.

Cele mai recente acuzaţii s-ar putea dovedi şi mai dăunătoare, având în vedere că preţurile maşinilor au scăzut brusc în lumina noilor informaţii, cu 4,9% la mărcile VW, 3,4% la BMW şi 3,2% la Daimler.

Autorităţile germane anti-trust au descoperit cartelul tehnologic anul trecut din întâmplare, când efectuau un control la birourile VW pentru a investiga suspiciunile privind un cartel separat de oţel şi au descoperit, de fapt, documente care relevă înţelegerea între constructorii auto.

Biroul german anti-trust a confirmat că raidul a avut loc, dar a refuzat să facă alte comentarii, din cauza investigaţiilor în curs. După raid, atât VW, cât şi Daimler şi-au recunoscut voluntar vina atât în faţa autorităţilor germane, cât şi a celor antitrust din UE, în încercarea de a evita sancţiunile, potrivit revistei Spiegel.

Publicaţia mai notează că cei cinci constructori de automobile "coordonează dezvoltarea vehiculelor lor, costurile, furnizorii şi pieţele de mulţi ani, cel puţin începând din anii ‘90, până în prezent", aşa cum a reieşit din admiterea VW.

Inginerii din cele cinci companii s-au întâlnit "în mod regulat de mai multe ori pe an" pentru a discuta despre tehnologie.

În schimb, nu au apărut detalii despre presupusa admitere a companiei Daimler privind vinovăţia.

Colaborarea a început în anii ‘90, pentru a oferi producătorilor germani un avantaj în faţa rivalilor din străinătate. Raportul citează un exemplu al producătorilor de automobile care au convenit să limiteze funcţionarea acoperişurilor decapotabile în timp ce o maşină se deplasează la viteze de până la 50 km pe oră.

Cele mai dăunătoare acuzaţii vizează emisiile de gaze în cazul maşinilor diesel. Cei cinci constructori au convenit să limiteze cantitatea unui agent de curăţare chimică pe care l-au montat, pentru a economisi costuri şi spaţiu, arată raportul.

Agentul în cauză, denumit AdBlue, filtrează unele dintre cele mai nocive emisii de la motoarele diesel. Anterior acordului, unii producători auto au testat pe maşinile lor rezervoare AdBlue de 35 de litri, care ar putea curăţa emisii până la 30.000 de kilometri.

Dar în 2006, producătorii au fost de acord să limiteze rezervoarele AdBlue la doar 8 litri, care pot curăţa eficient emisiile pentru mai puţin de 6.000 km, se precizează în raport.

Producătorii de automobile au refuzat să comenteze reclamaţiile.

"Nu comentăm despre speculaţii şi acuzaţii", a spus VW, citat de Spiegel. "Nu comentăm speculaţiile, din principiu", a afirmat Daimler. "Nu ne implicăm în astfel de speculaţii", a declarat, la rândul său, BMW.

Reprezentanţii VW au admis, în septembrie 2015, că au instalat softuri ilegale pe 11milioane de vehicule diesel la nivel mondial, pentru reducerea emisiilor în timpul testelor de poluare. Constructorul auto a negociat un acord de 4,3 miliarde de dolari cu autorităţile americane şi şi-a recunoscut vinovăţia în scandalul manipulării testelor de poluare.

Compania se confruntă în Germania cu mii de procese intentate de investitori şi proprietari de maşini diesel, care cer despăgubiri de peste 8 milioane de euro.

Sursă: news.ro

Citeşte şi: AVERTISMENTUL lui Trump pentru BMW, Daimler şi Volkswagen!  

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

audi auto bmw daimler emisii porsche producatori volkswagen
Întrebarea zilei
Cheltuiţi mai mult din bugetul familiei pentru produsele pentru copii decât pentru alte articole esenţiale?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Planta pe care NASA o recomandă pentru purificare aerului din casă. Nu e greu de...
Fanatik.ro
Publicat 25.09.2024
Predicția unui comandant ucrainean: În câteva luni, războiul va intra în...
spotmedia.ro
Publicat 25.09.2024
Amenzi de până la 50.000 de euro sau expulzare pentru cei care-i încurajează...
spotmedia.ro
Publicat 24.09.2024
Cum procedezi pentru aerisirea caloriferelor, dacă ai centrală termică. Cei 5...
Gandul
Publicat 25.09.2024
Pățania unei familii de români care s-a cazat la un hotel de 4 stele din...
Adevărul
Publicat 25.09.2024
Cum arată copiii Andreei Samson de la Asia Express. Actrița avea un bebeluș...
A1
Publicat 25.09.2024
Horoscopul zilei de 26 septembrie 2024. Racii primesc o veste bună. Află ce se...
CaTine
Publicat 25.09.2024
Românii vor plăti o nouă taxă începând de luna viitoare. Va fi afișată...
spynews.ro
Publicat 25.09.2024
Șocul unui jurnalist leton, după ce a căutat FCSB pe Google: „Știți ce am...
GSP
Publicat 25.09.2024
BRD, anunț important pentru clienți. Românii cu carduri și conturi bancare...
Click.ro
Publicat 25.09.2024
Barajul Celor 3 Defileuri din China afectează rotația Pământului. Cum e posibil
Useit
Publicat 24.09.2024
A murit unul dintre milionarii României. Omul l-a adus pe Bush la București
Redacţia.ro
Publicat 25.09.2024
O bonă a primit despăgubiri, după ce a fost filmată cu o cameră ascunsă în...
libertatea.ro
Publicat 25.09.2024
Beyoncé a dezvăluit motivul pentru care a renunțat la videoclipuri....
ZU
Publicat 25.09.2024
Pui cu smântână și ciuperci. Rețetă ca la bunica acasă
Hello taste
Publicat 25.09.2024
Gestionarea banilor: cum îl înveți pe copil despre valoarea banilor
Deparinti
Publicat 25.09.2024
Cum poate ajunge Iohannis, din nou, la șefia PNL, și cine i se poate opune....
ziare.com
Publicat 25.09.2024
Fiul Leticiei Calderon pleacă de acasă. Fratele său i-a transmis un mesaj...
Happy
Publicat 25.09.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Terapia cu câini: în ce constă și cum te ajută să te relaxezi
Medicool
Publicat 25.09.2024
"Nimeni nu mă crede!". Patronul milionar care circulă doar cu metroul în...
orangesport.ro
Publicat 24.09.2024