Tragedia aviatică din Iran, soldată cu 176 de morţi, amplificată de plusul de combustibil avut de avion la decolare
O catastrofă aviatică amplifică tensiunea în Iran, oricum cel mai "fierbinte" punct al planetei în acest moment! 176 de oameni au murit, după ce un avion Boeing 737 s-a prăbuşit, la scurt timp după decolare, la periferia capitalei Teheran.
De Redactia Observator la 08.01.2020, 20:45- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
O catastrofă aviatică amplifică tensiunea în Iran, oricum cel mai "fierbinte" punct al planetei în acest moment! 176 de oameni au murit, după ce un avion Boeing 737 s-a prăbuşit, la scurt timp după decolare, la periferia capitalei Teheran. Aeronava, care era nouă şi recent verificată, aparține unei companii ucrainene şi avea la bord cetăţeni din şapte ţări. Cei mai mulţi, iranieni şi canadieni. Cauzele accidentului sunt încă neclare. Oficialii ucraineni nu exclud varianta unui atac, dar îndeamnă la prudenţă, mai ales că situaţia este extrem de fragilă. Cu doar patru ore înainte de accidentul aviatic, Iranul bombardase două baze militare americane din Irak.
La 30 de kilometri distanţă de aeroportul din Teheran, parcă s-au deschis porţile Iadului. Cadavre, valize, jucării sunt întinse pe sute de metri.
Prin fum şi foc, cu măşti de protecţie pe faţă, sute de salvatori caută printre rămăşiţe.
Hossein Ahmadzadeh, coordonatorul operatiunilor de salvare: Nimeni nu a supravieţuit. Toţi pasagerii au murit
Nici nu se luminase de ziuă când cursa Ukraina Airlines s-a transformat într-o minge de foc pe cerul Teheranului, la doar câteva minute după decolare
Un localnic a filmat momentul în care avionul ia foc în aer şi se părbuşeşte la pământ: "Erau flăcări peste tot! Mai întâi am crezut că au ripostat americanii după atacul cu rachete şi m-am dus la subsol să mă adăpostesc. După ceva timp, am ieşit afară şi am văzut avionul prăbuşit. Erau bucăţi de cadavre peste tot".
Piloţii au ţinut legătura cu turnul de control doar două minute. La 2 mii 400 de metri deasupra pământului, aeronava Boeing 737 a luat foc. Pilotul a încercat, cel mai probabil, o aterizare de urgenţă, dar aeronava a explodat la impactul cu solul. 176 de vieţi au fost pulverizate într-o secundă. Iranieni, canadieni, britanici, germani şi suedezi.
Bogdan Aurescu, ministrul de Externe al României: Am obţinut lista de pasageri şi putem confirma, potrivit datelor pe care le avem până în prezent, că nu există cetăţeni români printre victimele acestui incident nefericit! Am exprimat condoleanţe pentru familiile victimelor
Sorin Stoicescu, expert în aviaţie: M-aş gândi la un corp străin care să fi existat în acel motor. S-a întâmplat ca aeronava să fie mai grea, având foarte mult petrol, fiind după decolare s-a produs incendiul la motorul respectiv care s-a extins asupra aeronavei. Pilotul a pierdut controlul acesteia
O fotografie care circulă în presa internaţională sporeşte tensiunea. În poză apar găuri în fuselajul avionului. Cele patru ore diferenţă între atacul iranian asupra bazelor militare americane şi momentul accidentului dau naştere la speculaţii. Diplomaţii ucraineni din Teheran au exclus în primă fază un atac terorist. Ulterior, însă, au şters mesajul şi au anunţat că situaţia trebuie "clarificată".
Oleksiy Honcharuk, premierul Ucrainei: Diplomaţi ucrainieni se află la locul prăbuşirii avionului
Sorin Stoicescu, expert în aviaţie: Este o simplă coincidenţă, având în vedere că sistemele de rachete balistice sunt foarte bine controlate. Iranul nu este o ţară bananieră
Cutiile negre ar putea desluşi misterul acestei tragedii, dar ancheta se anunţă anevoioasă. Autorităţile iraniene refuză să le predea constructorului, compania americană Boeing.
Regulamentele internaţionale în domeniu spun că ţara în care s-a produs accidentul conduce ancheta. Ucraina, dar şi Statele Unite pot asista. La fel şi Franţa, ca şi ţară unde sunt fabricate motoarele aeronavei.
Sorin Stoicescu, expert în aviaţie: Dacă autoritățile iraniene hotărăsc că trebuie să dea înregistratoarele la o anumită altă autoritate din lume competentă ca să decodifice o pot face, nu-i obligă nimeni să o dea în altă parte. Au obligația de a asigura transparența rezultatelor
Ieşită pe porţile fabricii în 2016, aeronava era de nouă generaţie. Cu două zile în urmă trecuse cu brio verificările de rutină. În această dimineaţă, cursa ce avea ca destinaţie Kievul a decolat cu o oră întârziere. O eroare umană este exclusă de compania aeriană.
Evgeny Dykhne, preşedinte Ukrainian Airlines: Era una dintre cele mai bune aeronave ale noastre. La bord era o echipă excelentă, de încredere
Ihor Sosnovsky, vicepreşedinte Ukrainian Airlines: Ultima verificare a fost făcută pe 6 ianuarie 2020 şi nu a indicat probleme. Avionul era în condiţie bună. Nu am primit sesizări din partea echipajului nici când au ajuns în Teheran, nici la plecare
Boeing 737-800 este un avion folosit în întreaga lume pentru distanţe medii. Este şi în flota multor companii care operează în România.