Un gigant auto din Europa anunţă concedieri masive. Va disponibiza zeci de mii de angajaţi şi vrea să închidă trei fabrici în Germania
Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, intenționează să închidă cel puțin trei fabrici în Germania şi să concedieze zeci de mii de angajați.
De Redactia Observator la 28.10.2024, 14:31Gigantul auto plănuiește o revizuire mai profundă decât se aștepta, a declarat luni șefa comitetului de întreprindere al Volkswagen, potrivit Reuters. "Conducerea este absolut serioasă în legătură cu toate acestea. Nu este vorba de sabotaj în runda de negocieri collective. Acesta este planul celui mai mare grup industrial din Germania de a începe vânzarea în țara sa de origine, Germania", a transmis Daniela Cavallo, în fața câtorva sute de angajați din Wolfsburg.
Cel mai mare producător de automobile din Europa negociază de săptămâni întregi cu sindicatele planurile sale de a-și reînnoi afacerile și de a reduce costurile, inclusiv luând în considerare, în premieră, închiderea fabricilor din Germania.
Disponibilizări masă la Volkswagen
Cavallo a spus că Berlinul trebuie să vină de urgență cu un masterplan pentru industria germană, pentru a se asigura că aceasta "nu se duce de râpă".
- Producătorii auto europeni, pierderi de 10 mld de $ la bursă. Stellantis, Volkswagen și Aston Martin, avertismente...
- "Situație gravă" la Volkswagen. Germanii încearcă să taie din costurile de producție, sindicaliștii IG Metall...
- Cel mai mare producător auto din Europa se pregătește de concedieri din 2025. Prima măsură luată de Volkswagen
"Poziția cancelarului în acest sens este totuși clară, și anume că eventualele decizii greșite ale managementului din trecut nu trebuie să fie în detrimentul angajaților. Scopul acum este menținerea și asigurarea locurilor de muncă", a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului.
Producătorii auto germani se tem să nu fie prinşi în războiul comercial dintre Uniunea Europeană și China, tarifele uriașe ale UE pentru vehiculele electrice chinezești urmând să intre în vigoare în această săptămână. Grupul Volkswagen nu a închis niciodată o uzină în Germania şi ultima dată când a lichidat o unitate de producţie în afara acestei ţări a fost în anul 1988.
Însă vânzările sub aşteptări au determinat managementul companiei să examineze reforme ample, cu reduceri de costuri şi posibile închideri de fabrici chiar în Germania, în timp ce sindicatele ameninţă cu acţiuni de protest.
Sindicatul IG Metall amenință cu greve și cere măriri de salarii
Tensiunile la gigantul constructor de maşini sunt mari, deoarece spectrul închiderii fabricilor locale, care ar fi o premieră pentru compania din Germania, au creat un conflict cu puternicul sindicat IG Metall. IG Metall a ameninţat cu organizarea de greve de la începutul lunii decembrie şi insistă asupra unei creşteri salariale cu 7%.
"Închiderile de fabrici şi disponibilizările în masă rămân pe masă", a declarat Thorsten Groeger, negociatorul şef al IG Metall cu Volkswagen. Nu a fost stabilită o dată pentru runda următoare.
Probleme și la Mercedes-Benz sau BMW. S-au redus previziunile de profit
Alţi producători auto germani resimt şi ei durerea, Mercedes-Benz şi BMW şi-au redus previziunile de profit în ultimele săptămâni din cauza cererii slabe din China.
Confruntarea de la Volkswagen a îngrijorat guvernul de coaliţie al Germaniei, care se luptă deja să ridice creşterea economică şi propria popularitate înainte de alegerile federale de anul viitor.
Ministrul Economiei, Robert Habeck, a declarat luna trecută că doreşte să ajute Volkswagen într-o perioadă de reducere a costurilor, fără a fi nevoie să recurgă la închiderea de fabrici, dar a spus că există limite. Stephan Weil, premierul celui de-al doilea mare acţionar al Volkswagen, landul Saxonia Inferioară, a criticat orice posibilitate de închidere a fabricilor şi se aşteaptă ca părţile interesate să vină cu soluţii "mai inteligente". În acelaşi timp, el a cerut un sprijin mai mare pentru maşinile electrice, după ce Berlinul a anulat subvenţiile anul trecut.