Un tânăr de 28 de ani a murit după ce a căzut dintr-un balon cu aer cald. Omul s-a prăbuşit peste o maşină, în Israel
Autoritățile din Israel investighează moartea unui angajat, supraveghetor al zborului cu balonul cu aer cald, care a murit, marţi, după ce a căzut de la înălţime în timpul unui zbor.
De Ovidiu Cojocaru la 22.10.2021, 13:40- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Potrivit ziarului israelian Haaretz, Yogev Cohen, în vârstă de 28 de ani, participa marți la lansarea unui balon cu aer cald lângă Balfouria, un cartier popular de vacanță din nordul Israelului, când a rămas agăţat de coș, în timp ce acesta a început să urce. Cohen a căzut de la peste 30 de metri, direct pe un autoturism parcat. Nici persoanele aflate în mașină și nici cele 12 persoane aflate la bordul balonului nu au fost rănite. Balonul cu aer cald a aterizat în siguranță, la scurt timp după accident.
Cohen a fost unul dintre cei trei membri ai echipajului de la sol responsabili de susţinerea echilibrului coșului. Regulile companiei impun ca trei membri ai echipajului la sol să țină balonul în timp ce acesta se umflă, pentru a-l stabiliza. Potrivit unui raport preliminar al poliției, Cohen a greşit pentru că a ținut coșul până după ce balonul a fost umflat și ridicat.
Căzut de la 30 de metri înălţime
Potrivit raportului din Haaretz , Almog Amir, proprietarul Lagaat Bashamayom, o companie care zboară cu baloane cu aer cald de 20 de ani, a declarat autorităților că, până când pilotul a observat că Cohen încă se agăța de coș, balonul era cel puțin 30 de metri în aer. Cel care se afla în interiorul coşului ar fi încercat să coboare, însă acest lucru nu a fost permis din cauza liniilor de înaltă tensiune. Potrivit presei, autoritățile investighează accidentul.
Gadi Regev, anchetatorul șef al securității aeriene al Ministerului Transporturilor, a declarat: „Ne concentrăm în principal pe cum să prevenim astfel de accidente pe viitor. Dacă s-au abătut de la reglementări, care a fost lista de verificare a pilotului, de unde au decolat și așa mai departe. Nu căutăm oameni vinovaţi, ci cauzele dezastrului, pentru a preveni următorul accident”, a spus el.