Televiziunea este platforma favorită de conţinut la nivel global
Concluziile unor studii recente efectuate de companiile de research Thinkbox (UK) şi VAB (the American Video Advertising Bureau) au relevat faptul că televiziunea continuă să domine platformele de conţinut video, la nivel global, pe toate segmentele de vârstă.
De Redactia Observator la 08.06.2016, 17:20Concluziile unor studii recente efectuate de companiile de research Thinkbox (UK) şi VAB (the American Video Advertising Bureau) au relevat faptul că televiziunea continuă să domine platformele de conţinut video, la nivel global, pe toate segmentele de vârstă.
Câteva exemple relevante:
- în Anglia, televiziunea reprezintă 76% din consumul total de conţinut video, în timp ce YouTube îşi revendică doar 4,4%.
- În Statele Unite, televiziunea comercială îşi menţine un avantaj semnificativ în comparaţie cu YouTube pe segmentul millennials (18-34), de 86% comparativ cu 14%.
- În Austria, pentru fiecare 15 minute de conţinut video urmărit, 79% reprezintă live TV pe segmentul 14+ , respectiv 60% pe segmentul 14-29
- În Australia, televiziunea domină toate celelelate platforme de conţinut video. Australienii petrec 85 de ore pe luna în faţă televizorului,
Însumând 84.5% din timpul destinat pentru vizionarea oricărei alte platforme video. Pe segmentul 18-49, 7 din 10 ore sunt petrecute urmărind programe TV.
- În Belgia, 71% din volumul total de conţinut vizionat pe toate tipurile de platforme video este adjudecat de TV. Pe segmentul tânăr (15-24), conţinutul video online reprezintă 18% din acest procent, din care 8% este deţinut de YouTube.
- În Canada, segmentul millennials petrece 19 ore pe săptămâna vizionând TV, de șase ori mai mult decât YouTube
- În Germania, 90% din consumul de conţinut video poate fi atribuit televiziunii, în timp ce 3% este reprezentat de alte mijloace de distribuţie TV şi doar 5% de online videos. Un procent mare este deţinut de TV şi pe segmentul tânăr, 14-49, respectiv 79%.
- În Franţa, 70% din consumul de conţinut video este deţinut de televiziunea urmărită live, pe segmentul 15-24, în timp ce 20% este adjudecat de platforme precum YouTube
- În Italia, YouTube reprezintă doar 5,4% din timpul alocat conţinutului video, în timp ce TV-ul deţine 88.8%.
- În Olanda, YouTube şi alte platforme de conţinut video însumează doar 8 minute pe zi din timpul petrecut de adolescenţi, comparativ cu 70 de minute în favoarea TV. La nivelul întregii populaţii, cifrele indică 160 de minute, în medie, pe TV, comparativ cu 3 minute pe alte platforme.
- În Rusia, 289 de minute pe zi revin televiziunii, în timp ce doar 15 sunt petrecute pe YouTube( target 6+)
- În Spania, pe segmentul 15-34, conţinutul TV are un procent uriaş pe zi (80% linear TV şi 17% VOD/timeshifted). Zona online îşi revendică doar 3%.
- În Elveţia, conţinutul TV live însumează 76 de minute pe zi (81%), din 94 de minute dedicate consumului de către segmentul 15-29.
- În România, conform datelor ZenithOptimedia din 2015, românii stau în faţă televizoarelor 340 de minute pe zi, cea mai mare medie din Europa.
Conform PEPPTV, cea mai mare reţea de regii de vânzări, popularitatea conţinutului TV nu are rival la nivel global, lucru confirmat şi de investiţiile în publicitate pe această platforma.