Bătălia generaţiilor din PNL, decisă de garda veche. Florin Cîţu şi Ludovic Orban luptă pentru şefia partidului
Lupta pentru şefia PNL devine tot mai evidentă pe măsură ce se apropie data congresului. Weekend de weekend, cei doi contracandidaţi sunt în campanie peste tot prin ţară, ca să îşi atragă filialele de partea lor. Fiecare moment de aparentă slăbiciune al unuia dintre candidaţi este exploatat de cealaltă tabără. În acest sfârşit de săptămână, în Ardeal, Florin Cîţu a punctat şi la nivel de imagine şi la voturi. Dar alegerile încă se joacă.
De Andra Dolana la 19.07.2021, 20:26După o lună şi jumătate de campanie internă, balanţa pare a se înclina în favoarea premierului, care îşi negociază funcţia din fotoliul de la Palatul Victoria. Tot dintr-un fotoliu negociază şi Orban, însă la ultimele alegeri interne, de la Cluj, a rămas singur în timp ce Florin Cîţu era pe scenă alături de susţinători. Având deja experienţa unor alegeri câştigate, Ludovic Orban pare liniştit deocamdată.
În culise, alianţele se fac şi se desfac de la o zi la alta. Până acum, în tabăra pro-Cîţu sunt 18 filiale PNL din ţară. Îl susţin Emil Boc, Raluca Turcan, Gheorghe Flutur, Nelu Tătaru. Plus Klaus Iohannis, potrivit surselor Observator. Ludovic Orban poate conta acum pe 12 organizaţii. Asta pe hârtie. În realitate însă, nu e nimeni sigur pe voturile celor cinci mii de delegaţi la congres.
Jocurile nu sunt făcute. Lideri cu greutate precum Ilie Bolojan, Mircea Hava sau Gheorghe Falcă sunt aşteptaţi să spună de care parte a baricadei se situează. Sunt lideri a căror influenţă depăşeşte graniţele propriilor judeţe. Şi Capitala e împărţită, câte trei sectoare de fiecare. Iar acum importante sunt alegerile din filiala Bucureşti, unde se bat candidatul premierului, Ciprian Ciucu, cu cea mai aprigă susţinătoare a lui Orban, Violeta Alexandru. Miza alegerilor interne din PNL e mai mare decât frâiele partidului. Fiecare îşi joacă viitorul politic.
Iar Cîţu joacă exact cartea politicianului nou. Îşi exploatează fiecare avantaj, că e mai tânăr, că nu are un trecut politic controversat, că a avut o carieră în privat înainte de cea politică. Îmbrăcat în tricouri cu trupe rock, cu vocabularul plin de englezisme, premierul îşi creează o imagine de politician cool. Observator a obţinut un document intern al echipei Cîţu, în care toţi liberalii sunt îndemnaţi să pună umărul la imaginea de câştigător. Echipa lui are haştaguri specifice, modele de mesaje şi fişă de parcurs la fiecare ieşire în mass-media.
La polul opus, deşi strategia lui Ludovic Orban ar putea să pară veche, e testată şi dovedită câştigătoare. Se foloseşte şi de social-media, însă adevărata campanie e în teren, cu discuţii faţă în faţă cu fiecare lider de filială în parte şi chiar cu delegaţii.