CINE se află de fapt în spatele victoriei PSD la alegerile din 11 decembrie. ADEVĂRUL a ieşit la iveală (FOTO, VIDEO)
Cotidianul israelian de limbă engleză Jerusalem Post a scris, duminică, despre victoria PSD în alegerile din 11 decembrie, susţinând că aceasta se datorează unor consultanţi israelieni.
De Redactia Observator la 18.12.2016, 17:56Cotidianul israelian de limbă engleză Jerusalem Post a scris, duminică, despre victoria PSD în alegerile din 11 decembrie, susţinând că aceasta se datorează unor consultanţi israelieni.
Într-un articol intitulat "Strategii israelieni câştigă alegerile din România”, autorul Gil Hoffman scrie că o campanie „agresivă şi creativă”, condusă de strategii israelieni Moshe Klughaft şi Sefi Shaked, a ajutat partidul de centru-stânga PSD să obţină o victorie covârşitoare în alegerile parlamentare.
El explică faptul că românii şi-au îndreptat atenţia spre strategii israelieni datorită renumelui acestora din urmă, a succeselor înregistrate în alegeri, dar şi a experienţei lor în folosirea new media.
PSD a obţinut 45,67% din voturile exprimate şi victoria, iar următorul cel mai bine clasat, PNL, a obţinut 20,4% din sufragii, în contextul în care extrema dreaptă este în plină ascensiune în Europa, notează ziarul.
Moshe Klughaft s-a făcut cunoscut după succesul Căminului Evreiesc, dar se află şi în spatele unui protest al rezerviştilor după al Doilea Război din Liban (2006) care a adus dreapta la putere şi a unei campanii de promovare a studierii matematicii la care a participat defunctul preşedinte Shimon Peres.
Sefi Shaked a lucrat în campaniile premierului israelian Benjamin Netanyahu şi preşedintelui Shas (sefarzi ultraordocşi) Arye Deri.
Într-o fotografie publicată de ziar, primarul Bucureştiului, Gabriela Firea, apare alături de Klughaft.
În campanie, isrelienii au schimbat imaginea PSD, pe care au întinerit-o, au făcut-o mai patriotică, scrie autorul articolului.
Klughaft şi Shaked au utilizat mesaje folosite de obicei de partide de dreapta pentru a-şi îmbunătăţi imaginea în rândul alegătorilor de centru-stânga. Sloganul lor a fost ”Îndrăzneşte să crezi în România”.
Ei au folosit tineri, pe care i-au pus să trimită înregistrări video în care spun că cred în România.
Într-un mesaj publicitar, mai mulţi tineri sunt supuşi unui test cu detectorul de minciuni, întrebarea fiind: "Crezi în România?".
Ei au creat şi spoturi negative, în care alte partide sunt acuzate că nu cred în viitorul ţării.
Observator - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰
Stiri Sportive Citește și