Încă un oraş din România ar putea avea metrou, în caţiva ani!
Proiectul de buget al Primăriei Timişoara include suma de 145.000 de lei în vederea realizării unui studiu de fezabilitate pentru constructia statiilor metrou
De Redactia Observator la 16.02.2018, 15:44Proiectul de buget al Primăriei Timişoara include suma de 145.000 de lei în vederea realizării unui studiu de fezabilitate pentru „realizarea unui sistem de transport în comun de tip metrou”, iar primarul Nicolae Robu spune că proiectul ar fi realizabil în aproximativ 10 ani.
Primarul municipiului Timişoara, Nicolae Robu (PNL) a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că iniţial a avansat ideea mutării liniilor de cale ferată care traversează oraşul, în subteran, pentru aceasta fiind realizat un studiu de fezabilitate în urmă cu doi ani, însă, între timp, acest proiect nu mai este viabil deoarece CFR a accesat un proiect european de dublare a liniei de cale ferată şi realizarea de pasaje peste aceasta.
”Am mai spus-o când am avansat ideea ducerii în subteran a liniilor de cale ferată. Atunci nu vorbeam despre realizarea unui metrou propriu zis. Nu se mai poate face ceea ce am avansat la vremea respectivă întrucât CFR a obţinut finanţare europeană pentru linia aceea. Dar Timişoara, la fel ca alte oraşe de aceeaşi mărime, trebuie să ofere vizitatorilor condiţii de mobilitate. Ori aşa ceva nu se poate face la suprafaţă. Orice minte limpede înţelege că nu dărâmi ce există şi să reconstruieşti şi să faci arterele cu 10-15 benzi cum le fac în China. Dacă se ajunge la aparate de zbor individuale şi oamenii nu vor mai folosi autovehiculele, atunci nu se va mai ajunge la aglomerare. Acum îndemnâm lumea să folosească aceste mijloace de deplasare, cum e bicicleta, trotineta”, a declarat Nicolae Robu.
Edilul spune că ”un metrou nu se face de azi pe mâine” şi că ideea unor artere suspendate nu poate fi pusă în practică, la Timişoara.
”Sunt doua soluţii: să vii cu artere suspendate pe estacadă sau să mergi în subternan. Un metrou nu se face de azi pe mâine. De ce nu mergem suspendat? Nu se potriveşte să ridici pe estacadă arterele auto. Timişoara e un oraş aerisit, cu clădiri de maxim 15 etaje. Cu timpul vor apărea şi clădiri înalte. Însă, în ansamblu, arhitectura Timişoarei nu e compatibilă cu suspendarea arterelor auto. E logic totul: varianta subterană”, a declarat Nicolae Robu.
Sursă: News.ro