5 tactici simple, dar geniale prin care o companie de top își păstrează cei mai buni angajați
De Redactia Observator la 30.05.2017, 12:30Companiile care pierd frecvent angajați de top au și scurgeri importante la buget. Un proces de angajare și pregătire durează și costă mulți bani. În acest timp, compania în cauză riscă să-și distrugă relațiile cu partenerii, dar și să le distrugă moralul celorlalți salariați. Cele mai profitabile businessuri sunt cele care stiu să-și fidelizeze oamenii pe care îi angajează.
Un studiu făcut în 2011 de Grupul Ron Volper a scos la iveală faptul că, cel puțin în Statele Unite, motivul principal pentru care angajații își părăsesc companiile pentru care lucrează este insatisfacția legată de salariu. Ba mai mult, 80% din angajații care și-au dat demisia au plecat pe poziții mai bine plătite.
Există însă tactici prin care un angajator se poate asigura de loialitatea angajaților săi:
- 1. Un sistem echitabil de majorări salariale - una dintre greșelile făcute frecvent de manageri este să le aplice tuturor angajaților aceeași mărire de salariu. Prima grija a unui lider ar trebui să fie să-și motiveze și să-și recompenseze oamenii cei mai performanți și pe aceia care se implică cel mai mult. Acești oameni ar trebui să primească măriri salariale mai consistente. Un sistem prin care managerii pot să stabilească nivelul de implicare a angajaților săi este acest soft modern, care contabilizează practic timpul pe care oamenii îl petrec la locul de muncă. Un angajat loial nu va „sparge ușa“ la ora 18 și nici nu va întârzia în mod frecvent. În plus, un soft de acest tip garantează zero greșeli de calcul, așa cum se întâmpla pe vremuri, când pontajul se făcea manual. Astfel, compania va înregistra mai puține pierderi;
- 2. Datele salariale trebuie respectate cu strictețe - nimănui nu-i place să nu primească salariul la timp. Oamenii își fac de obicei planuri în funcție de ziua de salariu și este neplăcut ca această dată să se modifice de la lună la lună. Așadar, data remunerației stabilită în contractul de muncă sau în cel de colaborare trebuie respectată. Cât despre primele de merit și performanță, acestea ar trebui acordate imediat după îndepliniea obiectivelor;
- 3. Companiile trebuie să stabilească target-uri deștepte - asta înseamnă că obiectivele trebuie să fie specifice, măsurabile, ambițioase și realiste. În plus, deadline-ul trebuie să fie rezonabil. Această strategie de afaceri îi va mobiliza cel mai bine pe angajații care își doresc să facă performanță;
- 4. Managerii trebuie să cunoască piața pe care activează - liderii de top, care lucrează pentru companii cu renume, trebuie să cunoască foarte bine piața pe care activează. O cercetare făcută o dată la doi-trei ani, care să dezvăluie ce salarii plătește concurența, este un ajutor indispensabil pentru managerii care vor să-și păstreze cei mai buni angajați. Salariile angajaților indispensabili companiei trebuie ajustate în funcție de competiție;
- 5. Un sistem de beneficii non-financiare - pe lângă salariu și prime, angajații trebuie recompensați și motivați și în alte feluri, mult mai creative. O vacanță-cadou pentru angajații care îndeplinesc un anumit target, de exemplu, poate fi un bun fel de a-i motiva și de a-i determina să nu părăsească compania. În plus, această tactică duce în timp la formarea unei echipe unite.
Ce tactici folosiți pentru a vă păstra cei mai buni angajați?
Sursă foto: Shutterstock.com