Două comune sărăcăcioase din Constanţa nu au dispensar, drumuri sau canalizare dar au puncte de trecere a frontierei (Video)
N-au dispensar, drumuri sau canalizare, dar au puncte de trecere a frontierei. Două comune din Constanţa, care se zbat în sărăcie lucie, s-au trezit peste noapte beneficiarele unor proiecte inutile.
De Redactia Observator la 20.03.2019, 21:28N-au dispensar, drumuri sau canalizare, dar au puncte de trecere a frontierei. Două comune din Constanţa, care se zbat în sărăcie lucie, s-au trezit peste noapte beneficiarele unor proiecte inutile. Peste şase milioane de euro au investit autorităţile în vămile pe care nu le foloseşte aproape nimeni. Doar trei oameni trec zilnic, în medie, pe acolo.
În Dobromir, toţi cei 3.000 de locuitori trăiesc din ajutor social. Nu există locuri de muncă în zonă, iar costul navetei într-un oraş mai mare este peste puterile oamenilor. Autorităţile s-au gândit, însă, că localnicii ar putea dori să călătorească mai uşor în Bulgaria.
La sfârşitul anului trecut, punctul de trecere a frontierei din Dobromir a fost inaugurat cu mare fast. Atunci, autorităţile locale susţineau că va aduce mari beneficii, atât comunităţii bulgare, cât şi celei române. Ei bine, la trei luni de la deschidere sunt zile când nu trece nici măcar o maşină.
O situaţie care pare să nu fi ajuns la urechile autorităţilor.
"Nu a spus nimeni că nu sunt eficiente. Oamenii trec pe acolo, bulgarii vin la noi, românii vin la bulgari. Se desfăşoară activitate economică, în primul rând, între cele două state" a declarat Horia Ţuţuianu, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa.
Însă îl contrazic cifrele. Potrivit Gărzii de Coastă, în ultimele trei luni, prin Dobromir au ieşit din ţară 390 de persoane. Adică patru oameni pe zi. Vama anomină nu este cunoscută nici măcar de localnici.
Situaţia din Dobromir nu este unică. Şi în Ostrov şi în Lipniţa, unde există puncte de frontieră, dezvoltarea mult aşteptată întârzie să vină.
În Lipniţa, vama a fost trecută de 340 de români în ultimele trei luni. Iar localitatea rămâne la acelaşi stadiu ca şi înainte de inaugurarea punctului de trecere. Oamenii nu văd medicul cu zilele, iar canalizarea rămâne un vis frumos.
Noile puncte de trecere a frontierei fac parte din planul României de a se alinia cerinţelor UE pentru primirea ţării în Spaţiul Schengen.