Traficul aerian din România, paralizat de epidemia de coronavirus
Coronavirusul a reuşit ceea ce părea imposibil în Bucureşti: reducerea traficului. Acum, numărul maşinilor de pe stradă este similar cu cel de înainte de revoluţie. Şi mai evidentă e diferenţa pe cer. Traficul aerian a scazut cu mai bine de 90 de procente în această perioadă, iar efectele Covid-19 se văd şi mai bine din avion!
De Redactia Observator la 09.04.2020, 00:25Coronavirusul a reuşit ceea ce părea imposibil în Bucureşti: reducerea traficului. Acum, numărul maşinilor de pe stradă este similar cu cel de înainte de revoluţie. Şi mai evidentă e diferenţa pe cer. Traficul aerian a scazut cu mai bine de 90 de procente în această perioadă, iar efectele Covid-19 se văd şi mai bine din avion!
Străzi şi parcuri pustii. Câteva maşini pe cele mai circulate artere din oraşe. Furnicarele de oameni de altădată sunt doar o amintire.
Pandemia a reuşit să golească străzile din toată ţara. Noi ne aflăm acum deasupra centurii Capitalei, aici, unde până de curând, şoferii pierdeau zeci de minute stând bară la bară. De data asta însă abia două trei maşini răsleţe se văd pe şosea, iar cele mai multe sunt de poliţie.
Aşa vor arăta străzile României cel puţin până la jumătatea lunii mai. Nu doar pământul e gol. Şi cerul e la fel.
Anul trecut, pe vremea asta, de pe Otopeni, spre exemplu, decolau şi aterizau cel puţin 350 de avioane într-o zi obişnuită de aprilie. Anul acesta, însă, astăzi, sunt cel mult zece curse pe zi, şi acelea umanitare.
Normalitatea e însă departe, o spune cu ochii în lacrimi directoarea unei companii aeriene.
OANA PETRESCU, director general companie aeriană - Să vezi atâtea avioane la sol este şi trist şi îngijorător. Noi ne aşteptăm ca nivelul de activitate să revină la nivelul de dinainte de criză în doi ani. Doi, trei ani.
Pierderile companiilor aeriene sunt colosale. După perioada de criză, e posibil să avem mai puţine rute aeriene, dar şi bilete mai scumpe. Pentru ca aceste neplăceri să fie evitate, iar industria să nu fie dată peste cap, firmele cer sprijinul statului.
OANA PETRESCU, director general companie aeriană - Oricât am zbura în aceste zile, nu poate să fie suficient cât să plătim acest cash. Gândiţi-vă că anul trecut în aprilie aveam încasări de 40 de milioane pe lună. Aveam 270, 280 de zboruri pe săptămână.
Strigătele de ajutor nu au deocamdată ecou în industria transporturilor.