Cum schimbă generaţia Millennials piaţa locurilor de muncă
În timp ce zeci de mii de absolvenţi de studii superioare îşi caută un job în această vară, generaţia Millennials schimbă tot ce ştiai despre piaţa locurilor de muncă.
De Redactia Observator la 28.07.2016, 14:17Generaţia Millennials, sau Generaţia Y îi desemnează pe reprezentanţii boom‐ului demografic dintre aşa‐numitele Generaţia X şi Generaţia Z. Nu există o delimitare clară a perioadei în care s‐au născut reprezentanţii generaţiei Millennials, însă demografii şi cercetătorii tind să considere că membrii acesteia s‐au născut începând cu debutul anilor ’80 şi până la mijlocul anilor ’90 sau chiar începutul anilor 2000.
Un nou tip de migrare
Angajații care fac parte din generația Millennials fac un lucru ce era privit, până în ultimii 10 ani, ca fiind relativ bizar: se mută de la o industrie la alta de‐a lungul carierei profesionale. Acest trend ar putea fi pozitiv pentru viitorul multor industrii, iar migrația în carieră este mai des întâlnită în cazul femeilor decât al bărbaților.
Conform unui studiu citat de tech.co, cei din generația Millennials au schimbat, în medie, 2,27 joburi în cazul celor care au absolvit facultatea între anii 2001 și 2005 și 2,85 joburi în cazul celor care au absolvit facultatea între 2006 și 2010.
Conform aceluiași studiu, membrii acestei generații ajung, cu precădere, să lucreze în media și divertisment sau în câmpuri guvernamentale, educaționale sau nonprofit. În plus, dacă sunt interesați de stabilitate, absolvenții ultimilor ani se îndreaptă către industria petrolieră și energetică sau către domeniile auto, aeronautic și naval.
Paradoxal, tinerii încep să știe ce‐și doresc
Tinerii și membrii generației Millennials caută tot mai mult oportunități de dezvoltare în carieră și vor să fie tratați ca persoane distincte.
Comparativ cu generaţiile anterioare, cei din generația Millennials pun accent pe viaţa personală și caută mereu un echilibrul dintre job și familie sau timpul liber.
Sunt mult mai orientaţi către mediul digital față de generațiile anterioare (în mod firesc, de altfel) și folosesc aproape constant rețelele de socializare.
Transparența devine foarte importantă
Curtea Europeană a Drepturilor Omului a decis, la începutul acestui an, că angajatorii pot spiona mesajele private ale angajaților şi s‐a pronunţat astfel în cazul unui inginer român care a fost concediat după ce a folosit Yahoo Messenger nu doar pentru a comunica în scop profesional, dar şi pentru a trimite mesaje private către logodnica şi fratele său, notează bbc.com. Acesta este şi motivul pentru care companiile care oferă transparenţă şi evită astfel de practici vor fi tot mai preferate de angajaţi, în special de către Millennials, care sunt foarte atașați de viața personală și de ideea de intimitate.
În plus, peste o jumătate dintre angajaţi sunt de părere că beneficiile şi avantajele pe care le oferă angajatorii se află în topul celor mai importante criterii după care cei aflaţi în căutarea unui loc de muncă acceptă sau nu un anumit job.
Companiile încep să învețe de la generația Millennials
Tot mai multe companii de succes din Occident, dar și din România încep să înțeleagă ce își doresc tinerii aflați în căutarea unui loc de muncă. În plus, ele înţeleg că educaţia este una dintre principalele aspecte generatoare de creştere economică şi asigură un personal de lucru calificat încă din primii ani de la angajare.
Spre exemplu, fondatorul Genesis Development, Liviu Tudor s‐a implicat activ în proiecte de responsabilitate socială prin Fundaţia Tudor, pe care o patronează, precum şi prin construirea primului şi celui mai mare campus privat din România, West Gate Studios. În cadrul campusului este încurajat voluntariatul, implicarea în activităţi culturale care permit dezvoltarea personală a studenţilor, dar şi schimbul de idei importante pentru viitorul tinerilor, după cum aflăm de pe evz.ro. În plus, complexul este amplasat în imediata apropiere a parcului de birouri West Gate, fapt ce poziţionează studenţii lângă unele dintre cele mai importante companii multinaţionale prezente în România, precum Societe Generale, Ericsson sau Siemens.
Foto: shutterstock.com/Anchiy