Specialiștii anunță că majoritatea elevilor își doresc revenirea la cursuri normale din toamnă (Video)
Şcoala online de la toamnă nu este o opţiune pentru elevii din clasele primare. Şi asta pentru că le-ar fi imposibil să înveţe să scrie şi să citească online. Mai mult, jumătate dintre elevii României nu au avut acces pentru orele virtuale decât pe telefonul mobil, de multe ori al părinţilor.
De Mădălina Iacob la 21.07.2020, 22:22- Jumătate dintre elevii din România nu au acces la o tabletă, un laptop sau un calculator.
- Pentru elevii din clasele primare se recomandă prezența la școală, fiind greu pentru ei să învețe să scrie și să citească prin intermediul școlii online.
Mădălina, elevă: Am avut un telefon pe care îl foloseam cu sora mea. Eu trebuia să ies, să o întreb pe doamna ce am discutat. La început nu am știut cum să dau drumul la sunet, să mă aud, să îi văd. A fost foarte greu. Dura până ridicai mâna, trebuia să o lași tot timpul.
Mădălina, elevă: Mă simțeam cam prost că nu puteam să intru la ore.
Copiii vor la şcoală! Este concluzia studiului făcut în 5000 de familii sărace din România, care nu vor ca cei mici să ajungă să abandoneze şcoala anul acesta. Pentru ei, lectiile pe telefonul mobil al părinților au fost o corvoadă în ultimele luni. Iar 30 la sută dintre elevi spun că au avut discipline la care nu au acoperit aproape deloc materia din ultimul semestru.
Ciprian Grădinaru, sociolog: 4 din 10 copii spun că temele au fost mai greu de făcut. Cei care spun că au fost mai grele sunt copiii de vârstă mică. Fie că de regulă sunt mai sinceri, adolescentul de regulă nu abordează, fie pentru că le-a fost mai greu să se adapteze noii situații.
Organizația Salvati Copiii arată că 1,8 milioane de elevi, adică jumătate dintre copiii de clase primare, gimnaziale și liceale, nu au acces la tabletă sau calculator și au la dispoziție doar un telefon mobil pentru educație. În Spania sau Finlanda, de exemplu, nici 20 la sută dintre elevi nu duc lipsa de o tabletă pentru școală.
George Roman, Organizația Salvați Copiii: Scenariul acela în care ar trebui să fie online nu cred că reprezintă opțiunea elevilor în niciun fel. Chiar dacă se vor întoarce doar o zi pe săptămână la școală, acest contact, redus la câteva ore, este extrem de important. Să se evite cumva forma hibridă a activităților școlare.
Antonia Pup, președinte Consiliul Elevilor: Este foarte dificil să produci învățare online de pe un telefon sau o tabletă fără multe funcții. O tabletă educațională poate e folositoare pentru învățământul primar, dar pentru cei mai mari, pentru noi, care avem de dat examene ale vieții, e nevoie de dispozitive ceva mai avansate, adică laptopuri care să fie echipate.
Monica Anisie așteaptă încă planul aprobat de ministrul Sănătății pentru noul an școlar. Varianta hibrid, cu o tură de elevi în clasă și cu una acasă, câte două săptămâni, pare să fie deocamdată soluţia câștigătoare. Chiar și așa, e nevoie de ajutor, mai ales pentru mediul rural.
Sorin Ion, inspector școlar Dâmbovița: În Dâmbovița, din cei 5000 de profesori mulți nu aveau adrese de email și au declarat că nu au acces la internet și nici nu au dispoziitv sau abonament. Ori asta este absolut inadminsibil. Cred că, în anul 2020, un profesor care nu are acces la o căsuță de email și-a greșit cariera.
Conform legii, Ministerul Educaţiei are obligația să asigure pentru fiecare elev și profesor câte un dispozitiv pentru școala online. Însă norme de aplicare nu există. Poate luna viitoare se va contura mai ferm și visul unei școli online în România.