Eticheta de pe alimente a devenit spaţiu publicitar
Dacă reclama este mama comerţului, atunci şi eticheta face parte din familie. Diferenţa între produse nu o face conţinutul, ci ambalajul. Eticheta a devenit, mai curând, spaţiu publicitar, decât o garanţie a calităţii. Mulţi producători sau comercianţi postează mesaje neîntemeiate, neverificate, doar pentru a convinge clientul să-i cumpere produsele.
De Redactia Observator la 26.08.2014, 19:55Dacă reclama este mama comerţului, atunci şi eticheta face parte din familie. Diferenţa între produse nu o face conţinutul, ci ambalajul. Eticheta a devenit, mai curând, spaţiu publicitar, decât o garanţie a calităţii. Mulţi producători sau comercianţi postează mesaje neîntemeiate, neverificate, doar pentru a convinge clientul să-i cumpere produsele.
Dar nu toţi consumatorii ştiu că doar produsele pe bază de grăsimi animale conţin colesterol. O astfel de menţiune pe etichetă poate crea impresia că produsul este mai sanătos decât celelalte uleiuri de pe raft.
Pe asta mizează şi unii producători. Denumiri ştiinţifice ale ingredientelor, menţiuni neclare sau scrise cu litere mici. Pentru că reprezintă un spaţiu publicitar ieftin, reclamele sau promoţiile s-au extins tot mai mult pe etichete.
Deşi controalele periodice scot la iveală capcanele din etichete, puţini sunt cei care au făcut reclamaţie