Cum să găseşti mărimea potrivită la haine, indiferent de unde cumperi pe Internet
Să găseşti mărimea potrivită printre produsele unui magazin online poate fi un joc de noroc. Fiecare ţară etichetează hainele şi încălţămintea.
De Redactia Observator la 20.02.2018, 01:03Să găseşti mărimea potrivită printre produsele unui magazin online poate fi un joc de noroc. Fiecare ţară etichetează hainele şi încălţămintea în funcţie de standardele clienţilor autohtoni. Astfel, o rochie mărimea 36 în Italia nu s-ar potrivi şi pentru o clientă din România care poartă aceeaşi măsură. Şi la încălţăminte pot exista diferenţe, chiar şi la acelaşi producător. Reporterii Observator au încercat un experiment, pentru a vedea cum reuşesc clienţii de la noi să găsească online produsul perfect.
Christina creează rochii pentru femei. După ani de experienţă, a creat un tipar al clientelor în funcţie de zona din care provin.
Cu dimensiuni atât de diferite, este foarte greu ca cineva să nimerească mărimea potrivită a hainelor fără să le facă la comandă. Mai ales când cumpără online.
Pentru asta, magazinul online a pus la dispoziţia clienţilor un fel de asistent de cumpărături. O aplicaţie care sugerează mărimea potrivită în funcţie de dimensiuni, dar şi de producător.
Pentru jachete, rochii, tricouri şi tenişi, clienţii au folosit cel mai mult această aplicaţie.
Comisia Europeană pentru Standardizare a lansat în 2007 recomandări pentru etichetare. Puţini comercianţi le-au aplicat.
Astfel, mărimea internaţională M la haine poate corespunde măsurilor 36-38 europene, 38-40 româneşti, 42-44 din Italia, 10-12 din Marea Britanie sau 6-8 din SUA.
La încălţăminte, mărimea 40 care se foloseşte în Europa corespunde măsurii 7 în Marea Britanie, 7 şi jumătate în SUA, 6 în Mexic sau mărimii 254 în Coreea.
Uneori, aceeaşi mărime la încălţăminte are dimensiuni diferite.
Produsele care vin din China au cele mai mari diferenţe. Un tricou XL îi poate fi mic unui copil european... mai bine crescut.