Noi reguli pentru cei care folosesc Uber în România
Uber a anunțat o serie de măsuri care vor fi luate în România începând din 18 mai, odată cu relaxarea restricțiilor din timpul pandemiei de coronavirus.
De Redactia Observator la 14.05.2020, 16:58- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
- Uber le va cere tuturor utilizatorilor, șoferilor și curierilor să confirme faptul că poartă o mască de protecție
- Măsurile vor fi valabile până la sfârşitul lunii iunie
Uber a anunțat că ia măsuri pentru a-i ajuta atât pe utilizatorii aplicației să rămână în siguranță, cât și pe șoferi sau curieri.
Șoferilor li se va cere să își facă un selfie pentru a confirma că poartă o mască de protecție sau că își acoperă fața, prin intermediul tehnologiei de verificare din aplicație. Cei care nu respectă această măsură nu se vor putea conecta și nu vor putea utiliza aplicația. În plus, aceștia vor fi rugați să confirme că au luat măsuri suplimentare de siguranță, cum ar fi dezinfectarea mașinilor în mod regulat, sau oferirea de dezinfectant pentru mâini călătorilor.
În plus, în mașinile șoferilor Uber vor apărea și panourile separatoare din plastic în următoarele săptămâni.
Călătorii vor fi de asemenea rugați să confirme că au luat măsuri cheie recomandate de autoritățile de sănătate publică, cum ar fi spălarea mâinilor înainte de urcarea în mașină, alegerea banchetei din spate în timpul călătoriei și deschiderea geamurilor pentru a facilita ventilația.
Aceste noi măsuri de siguranță vor fi introduse începând de luni, 18 mai, și vor rămâne în vigoare până la finalul lunii iunie, când vor fi revizuite conform următoarelor recomandări oficiale de sănătate.
Citește și:Lista măsurilor pentru siguranță luate de Uber în România:
-
Panouri de protecție în mașini: Uber lucrează cu un partener local din București, pentru a echipa majoritatea șoferilor activi din România cu panouri separatoare pe parcursul următoarelor săptămâni. Acestea vor ajuta la păstrarea unei distanțe sigure în mașină, între șoferi și călători. Uber va acoperi costurile pentru mii de astfel de panouri, astfel încât cea mai mare parte a șoferilor să primească unul în mod gratuit în următoarele săptămâni.
-
Broșuri cu informații despre siguranța în timpul epidemiei COVID: Broșurile cu astfel de informații vor fi amplasate în mașini, pentru a-i informa pe utilizatori și a le aminti de instrucțiunile pentru siguranță.
-
Produse dezinfectante: În ultimele săptămâni, șoferii au primit sute de produse dezinfectante din partea Uber, în mod gratuit. În total, Uber le va oferi acestora peste 3.000 de astfel de produse în următoarele săptămâni.
-
Listă cu măsuri de siguranță pentru șoferi: Șoferilor li se va cere să confirme că au luat măsuri de siguranță și să treacă printr-o verificare în aplicație a utilizării măștii de protecție.
-
Listă cu măsuri de siguranță pentru utilizatori: Utilizatorilor li se va cere să confirme că au luat câteva măsuri cheie recomandate de autoritățile de sănătate publică, cum ar fi spălarea mâinilor înainte de urcarea în mașină, alegerea banchetei din spate în timpul călătoriei și deschiderea geamurilor pentru a facilita ventilația.
-
Anularea curselor în mod gratuit, din motive de siguranță: Șoferii pot alege să refuze o cursă dacă utilizatorul nu poartă o mască de protecție sau nu își acoperă fața. Călătorii pot face același lucru, fără taxe în plus. Anularea curselor se poate face doar din motive de siguranță; Ghidul Comunității Uber interzice discriminarea bazată pe culoarea pielii, naționalitate sau de orice altă natură.
-
Un nou sistem de feedback pentru igienă și sănătate: Vor fi adăugate noi opțiuni de feedback în aplicație, inclusiv pentru cazurile în care un șofer sau utilizator nu poartă mască de protecție. Utilizatorii care încalcă noile reguli în mod frecvent riscă să aibă accesul blocat în aplicație.
-
Materiale informative pentru siguranță: Alături de Organizația Mondială de Sănătate, Uber a realizat o serie de sfaturi și recomandări specifice pentru industria de ridesharing și de livrare de mâncare. Aceste materiale vor fi utilizate pentru a informa șoferii, curierii și restaurantele atunci când sunt semnalizate comportamente care pun în pericol siguranța.
-
Asistență financiară: Șoferii și curieri diagnosticați cu COVID-19 sau care sunt obligați să se auto-izoleze vor primi asistență financiară de la Uber pentru până la 14 zile. În acest timp, ei nu se vor putea conecta în aplicația Uber.
„De luni de zile îi încurajăm pe oameni să rămână acasă pentru siguranța lor și a șoferilor care continuă să ofere curse indispensabile. Acum, pe măsură ce orașele se redeschid iar oamenii se pun din nou în mișcare, luăm noi măsuri pentru a-i ajuta să rămână în siguranță și să aibă grijă de sănătatea lor de fiecare dată când utilizează Uber. Aceste măsuri includ parteneriate precum cel încheiat cu Unilever, pentru a ne asigura că șoferii, curierii și pasagerii au acces la echipamentele de siguranță de care au nevoie pentru a lucra sau a călători într-un mod sigur.” - a spus Dara Khosrowshahi, CEO Uber.