Noi SCHIMBĂRI anunţate de Facebook! Toată lumea este afectată
Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, a anunţat vineri după-amiază un set de măsuri pe care compania sa le va implementa în lupta pe care o duce împotriva difuzării de ”ştiri false” şi de articole mincinoase pe această reţea de socializare, la o săptămână după ce antreprenorul american i-a asigurat pe internauţii din lumea întreagă că platforma Facebook nu a influenţat rezultatul alegerilor prezidenţiale din Statele Unite.
De Redactia Observator la 20.11.2016, 10:32- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, a anunţat vineri după-amiază un set de măsuri pe care compania sa le va implementa în lupta pe care o duce împotriva difuzării de ”ştiri false” şi de articole mincinoase pe această reţea de socializare, la o săptămână după ce antreprenorul american i-a asigurat pe internauţii din lumea întreagă că platforma Facebook nu a influenţat rezultatul alegerilor prezidenţiale din Statele Unite.
”Luăm chestiunea dezinformării foarte în serios”, a declarat Mark Zuckerberg, într-o perioadă în care polemicile din jurul Facebook încă nu s-au stins în Silicon Valley. ”Trebuie să fim însă prudenţi, pentru că nu dorim să fim arbitrii adevărului”, a adăugat CEO-ul companiei Facebook.
Măsurile detaliate de Mark Zuckerberg se află încă în stadiul de proiecte. Ele nu vor fi aplicate imediat. Cea mai importantă dintre ele vizează afişarea unui mesaj cu rol de alertă, ce va însoţi articolele care au fost semnalate ca fiind mincinoase. Pentru a distinge informaţiile false, Facebook se va baza pe utilizatorii săi, cu ajutorul unor instrumente online mai uşor de utilizat, dar şi pe surse externe, specializate în ”fact checking” (”verificarea faptelor”). O altă măsură anunţată se referă la afişarea unor link-uri către companii mass-media recunoscute, sub articolele distribuite în fluxul de ştiri difuzat de Facebook.
Mark Zuckerbeg vrea, de asemenea, să atace ”economia informaţiilor false”. Luni, 14 octombrie, Facebook a urmat exemplul Google şi a anunţat că falsele site-uri de actualităţi nu vor mai avea acces la platforma sa de publicitate, Facebook Audience Network. Reţeaua de socializare lucrează deja în prezent pentru a asigura o detectare mai eficientă a site-urilor care abuzează de sistemul publicitar, iar accesul lor pe Facebook ar putea fi interzis. ”O parte a dezinformării reprezintă fructul spam-ului motivat financiar”, a explicat Mark Zuckerberg.