Primarii celor mai poluate oraşe din ţară, chemaţi la raport de ministrul Mediului
Întalnire de gradul zero, astăzi, la Ministerul Mediului. Primarii din cele mai poluate oraşe din ţară i-au prezentat ministrului măsurile pe care le vor lua pentru a reduce otrava din aer. Străzile vor fi spălate mai des, iar oamenii vor fi încurajaţi să folosească mijloacele de transport în comun.
De Oana Iancu la 20.01.2020, 20:20Întalnire de gradul zero, astăzi, la Ministerul Mediului. Primarii din cele mai poluate oraşe din ţară i-au prezentat ministrului măsurile pe care le vor lua pentru a reduce otrava din aer. Străzile vor fi spălate mai des, iar oamenii vor fi încurajaţi să folosească mijloacele de transport în comun. Ministrul Mediului susţine că există un raport oficial care arată cum a crescut numărul cazurilor de infarct şi de boli cardiovasculare în Bucureşti, din cauza poluării.
Poluarea are efecte dezastruase, atrag atenţia medicii. Particulele de praf pe care le inhalăm duc în timp la risc de cancer pulmonar, acutizări de astm, bronşită cronică sau boli cardiovasculare. În plus, scad imunitatea şi cresc riscul de infecţii.
Beatrice Mahler, managerul Institutului Marius Nasta: În ultimii trei ani, numărul de servicii medicale pe care Institutul le-a oferit pacienţilor cu boli obstructive s-a triplat
Bucureşti, Iaşi şi Braşov sunt printre cele mai poluate oraşe din ţară. Ministrul Mediului i-a chemat de urgenţă pe cei trei primari.
Costel Alexe, ministrul Mediului: Aşa cum o spune şi raportul pe care l-au făcut cei de la Primăria Generală a Capitalei, în momentul de faţă avem aceste incidenţe ridicate ale bolilor cardiovasculare asociate cert cu calitatea aerului. Şi Primăria Iaşi şi Primăria Braşov au înţeles că au nevoie de aceste rapoarte privind starea de sănătate a populaţiei
Din cauza poluării din Bucureşti, România a intrat deja în procedură de infrigement şi riscă să plătească între 100.000 şi 400.000 de euro pe zi.
Gabriela Firea, primarul general al Capitalei: Praful din Bucureşti este cauzat în primul rând de şantierele din Capitală care sunt private. Ne-am propus să fim mai drastici în ceea ce priveşte companiile de salubritate pentru că ele trebuie să spele străzile mai des
Experţi de la Primăria Capitalei spun că singurele depăşiri se produc în zonele cu trafic aglomerat şi doar acolo unde, din cauza clădirilor, nu se formează curenţi de aer care să evacueze emisiile.
Una dintre cele mai aglomerate zone din Capitală este Şoseaua Mihai Bravu unde găsim astfel de străzi pe care autorităţile le numesc şosele de tip canion.
Loredana Pană, reprezentant ONG: Limita maximă admisă pentru PM 10 este de 35 de zile pe an iar noi, în primele 20 de zile din luna ianuarie, am înregistrat deja 11 zile de depăşiri pentru 5 din cele 10 staţii
Nici la Braşov, în zona de munte, aerul nu este mai respirabil. Cum traficul este principala cauză a poluării, autorităţile încearcă să-i determine pe oameni să renunțe la maşina personală.
Laszlo Barabas, viceprimar Braşov: Am parcurs de exemplu, pentru etapa de achiziţionare a autobuzelor cu normă de poluare euro 6, un număr de 105 care deja funcţionează şi au redus considerabil emisiile în aer
Atenţionări au mai primit şi alte 10 oraşe din ţară. Printre ele, Cluj-Napoca, Timişoara şi Constanţa. Ministrul le-a cerut edililor strategii clare pentru reducerea nivelului de poluare.