Schimbări MAJORE la metrou. Cum va arăta harta Bucureştiului
Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect normativ prin care schimbă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni” şi va declanşa exproprierea imobilelor proprietate privată situate pe traseul lucrării.
De Redactia Observator la 29.09.2016, 12:53Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect normativ prin care schimbă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni” şi va declanşa exproprierea imobilelor proprietate privată situate pe traseul lucrării, scrie Mediafax.
Proiectul prevede „modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1030/2009”. Revizuirea soluţiei tehnice iniţiale constă în reconsiderarea traseului pe porţiunea centrală a Municipiului Bucureşti, în sensul că linia de metrou nu va mai pleca din Piaţa Victoriei pe traseul Bulevardul Ion Mihalache – Bulevardul Expoziţiei, ci se va desprinde din Staţia 1 Mai în paralel cu calea ferată Bucureşti-Constanţa şi se va înscrie pe Bulevardul Expoziţiei, apoi pe traseul iniţial.
Faţă de traseul aprobat iniţial, noua rută are unele avantaje, între care – potrivit notei de fundamentare a proiectului – se numără legătura directă între Gara de Nord – Gara Băneasa – Aeroportul Băneasa şi Aeroportul Henri Coandă Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor (ca în varianta iniţială), accesul direct al călătorilor în întreaga reţea de metrou prin staţia existentă Gara Basarab, utilizarea staţiilor deja în funcţiune ale Racordului 1 Mai – Griviţa - Gara Basarab - Gara de Nord şi costuri de realizare ale întregii investiţii mai mici.
Potrivit proiectului normativ, zona de amplasament a noii linii de metrou traversează Sectorul 1 al Capitalei, respectiv cartierele Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor şi oraşul Otopeni. „De-a lungul traseului vor fi parcurse următoarele puncte de interes municipal şi supramunicipal: Aeroportul Henri Coandă, Aeroportul Aurel Vlaicu, Gara Băneasa, Gara Basarab, Gara de Nord. Totodată, vor fi interconectate şi drumurile naţionale şi europene corespunzatoare: DN1/E60 (din partea de nord), Centura Bucureşti, precum şi cu DN1A (spre Buftea şi Târgovişte) – dacă privim extinderea Magistralei 4 spre direcţia nord-vest a oraşului”, se mai arată în nota de fundamentare.
Pentru realizarea viitoarei Magistrale 6, s-a stabilit un traseu executat integral în subteran. Indicatorii tehnici revizuiţi sunt următorii: lungime totală de 14,2 km, 12 staţii, capacitate maximă de transport de 50.000 de călători pe oră şi sens, viteză comercială de 36 km/h.
Populaţia care va beneficia în mod direct s-a estimat la circa 100.000 de persoane zilnic - care vor fi pasageri ai noii linii de metrou la punerea în funcţiune (estimare 2021) - şi aproximativ 190.000 peste 15 ani de la punerea în funcţiune (estimare 2035).
În prezent, Metrorex SA. asigură transportul a circa 20% din numărul total al călătorilor care utilizează mijloacele de transport în comun la nivelul municipiului Bucureşti, acoperind 3,7% din lungimea întregii reţele de transport public a Capitalei. Reţeaua de metrou actuală însumează 69,2 km cale dublă, structurată pe 4 magistrale, 51 de staţii şi 4 depouri.