Vinurile au rămase la raft, vândute online, în perioada pandemiei
Vinurile au rămas sechestrate în crame. Zeci de mii de sticle pline cu licoarea lui Bachus nu au mai apucat să ia drumul restraurantelor. Pandemia i-a obligat pe toţi să închidă porţile.
De Redactia Observator la 17.04.2020, 17:29Vinurile au rămas sechestrate în crame. Zeci de mii de sticle pline cu licoarea lui Bachus nu au mai apucat să ia drumul restraurantelor. Pandemia i-a obligat pe toţi să închidă porţile.
Ca să nu rămână cu vinul producătorii au început să-l vândă în online. Şi nu oricum, ci la licitaţie. Cu cât e vinul mai bun cu atât preţul este mai mare.
Sute de litri de vin stau îmbuteliate pe rafturile cramelor şi îşi aşteaptă cumpărătorii. Restaurantele şi barurile s-au închis, aşa că bună parte din piaţa de desfacere a vinurilor este acum indisponibilă.
Gheorghe Albu, producător de vinuri: Cantitățile de vin vândute în această perioadă s-au redus la mai mult de jumătate față de perioada anului trecut. Căutăm orice soluție ca să putem să vindem. Vânzările au scăzut enorm de mult, semnificativ de mult.
Deşi restricţiile au afectat considerabil vânzările asta nu înseamnă, neapărat, că producătorii trebuie să pună lacătul pe cramă.
Mirela Mateescu, curator de vinuri: Cred că în momentul ăsta, cramele trebuie să se orienteze foarte mult către online. Dacă până acum făceau degustări fizic, hai să facem acum şi online.
O altă variantă pentru ca eticheta unei crame să rămână vie în memoria consumatorului este: licitaţia online.
Mirela Mateescu, curator de vinuri: Este foarte simplu să ajungi să aduci vinuri într-o licitație, atât vinuri proaspete, cât și producătorii care vor să deschidă acele pivnițe de mult uitate, unde fiecare dintre ei păstrează anii cei mai buni sau cupajele cele mai interesante trebuie doar să ne contateze, să vedem dacă acele vinuri au mai fost sau nu au mai fost, la ce prețuri s au vândut, să le organizăm în pachete atractive și să dăm drumul la o serie de adjudecat.
În cadrul licitațiilor, pasionaţii de vinuri plătesc sume colosale pentru o sticlă cu licoarea lui Bachus.
Mirela Mateescu, curator de vinuri: Acum mai bine de 7 ani știu că s-a vândut un vin românesc cu 12.000 de euro.
Nu doar producătorii, ci și somelierii au resimțit efectele negative ale stării de urgență.
Rodica Bălaşa, somelier: În primul rând, mie personal mi s-au anulat toate degustările. Toate degustările simple de vin, toate degustările de vin în asociere cu preparatele culinare. La distribuitori, este mult mai grav decât la noi, pentru că zona Horeca s-a inchis de tot. Iar zona Horeca era zona din care lor le veneau cei mai mulţi bani.
Specialiștii estimează că în această perioadă a Paştelui, vânzările online de vinuri vor creşte semnificativ.