5 gadgeturi și inovații și cum au penetrat ele piața din România
Consumatorii români sunt în permanență extrem de interesați să fie la zi cu cele mai noi inovații din tehnologie și gadgeturi. Fie că sunt folosite în scopul unei productivități mai bune, pentru entertainment sau pur și simplu din curiozitate, cele mai noi gadgeturi au priză pe piața din România.
De Redactia Observator la 29.05.2018, 13:43Consumatorii români sunt în permanență extrem de interesați să fie la zi cu cele mai noi inovații din tehnologie și gadgeturi. Fie că sunt folosite în scopul unei productivități mai bune, pentru entertainment sau pur și simplu din curiozitate, cele mai noi gadgeturi au priză pe piața din România.
Din punct de vedere al costurilor, țara noastră se află pe locul 32 în lume în privința prețului la gadgeturi și terminale electronice, arată un studiu realizat de Linio, sub țări precum Kuweit, Arabia Saudită, Malaezia, Canada şi Statele Unite.
5 gadgeturi influente și cum au penetrat ele piața din România:
1. Smartphone-ul
În 2007, Apple reușea să revoluționeze piața telefoanelor mobile, lansând modelul iPhone, un telefon care a devenit din acel moment un reper la nivel global. În teorie, telefonul inteligent exista de pe atunci, însă iPhone a fost acel model care a reușit să adune toate caracteristicile spectaculoase ale unui smartphone într-un singur loc. Zeci de companii mari, mii de modele de telefoane și miliarde de consumatori. Așa arată acum piața telefoanelor inteligente la nivel global. În România, 53% din populație folosea la începutul anului 2017 un telefon mobil inteligent, potrivit unui sondaj realizat de Kantar. Acesta a devenit mai mult decât un telefon, fiind o sursă de informații pentru 73% dintre utilizatori, un player de muzică pentru 66%, un ceas pentru 71% și o cameră foto pentru 65%. În paralel, odată cu rata crescută a utilizării smartphone-ului, a scăzut timpul petrecut în fața unui calculator sau laptop. În acest moment, doar 17% dintre utilizatorii de smartphone mai folosesc computerul pentru a accesa internetul.
2. Televizorul
În prezent, televizorul e atât de popular încât nici nu mai e considerat un gadget, ci a devenit parte din viața de zi cu zi a fiecărui român. Potrivit studiului “Indicele consumului de televiziune în România 2017 - TVCI România 2017”, o treime dintre români au trei televizoare în locuințe, 17% au câte patru televizoare, și doar 19% susțin că au un singur televizor în locuințe. Odată cu numărul de televizoare din case a crescut și numărul orelor petrecute în fața TV-ului, unde aproximativ 50% dintre respondenți au susținut că stau între două și trei ore urmărind programele TV în fiecare zi. Unul din 5 români stă între patru și șase ore la TV, iar unul din 10 chiar și peste opt ore.
3. Tehnologia încălzirii tutunului
Dacă tehnologia este nouă și promite ceva diferit, atunci consumatorul român va fi atras de ea. Este cazul și dispozitivelor care folosesc tehnologia încălzirii tutunului. Aici, România este considerată “Japonia Europei”, datorită modului în care consumatorii apreciază și interacționează cu inovațiile de pe piață.
4. Consolele
Dacă laptopurile și computerele au pierdut teren în privința utilizării internetului în fața smartphone-urilor, pe piața jocurilor consolele au reușit să devină extrem de atractive. Cu o istorie bogată, consolele s-au dezvoltat spectaculos în ultimii 10 ani, oferind în prezent entertainment la un alt nivel, fie că vorbim despre interactivitatea unui Wii sau despre grafica spectaculoasă oferită de ultimele console PlayStation, Nintendo sau Xbox. De la console pentru televizor, până la cele portabile, această piață s-a dezvoltat foarte mult și în țara noastră. În anul 2013, românii au plătit peste 250 de milioane de lei pe jocuri și console.
5. Dispozitivele de monitorizare
Fie că vorbim despre brățări speciale de monitorizare sau despre ceasuri inteligente, această piață e în continuă dezvoltare și reprezintă atât domeniul dispozitivelor inteligente, cât și cel al fashion-ului, multe produse devenind deja accesorii vestimentare. La nivel global, în 2017, piața ceasurilor inteligente a atins 75 de milioane de unități vândute, iar estimările pentru 2018 arată peste 140 de milioane de unități vândute. Prin comparație, în 2014, doar 5 milioane de unități fuseseră comercializate la nivel global. În România, un studiu realizat de iSense Solutions arată că doar 2% dintre utilizatorii de internet au un ceas inteligent, însă 10% și-au manifestat interesul de a achiziționa unul în următoarele 12 luni.
Sursă foto: Shutterstock / Copyright: By DisobeyArt