Evoluția apetitului pentru digitalizare în perioada pandemiei. Comparație cu perioada anterioară
Comparativ cu primele luni ale anului, în perioada ianuarie – martie 2020, topul celor mai importante 3 soluții software solicitate au vizat: ERP, soluțiile de organizare și cele de de tip CRM, cu mențiunea că cerințele pentru aplicații software de tip ERP au fost cu 45% mai puține față de perioada pandemiei.
De Redactia Observator la 20.07.2020, 10:57Softlead, cel mai mare marketplace de tip B2B dedicat aplicațiilor software din România, anunță un studiu comparativ al apetitului pentru digitalizare prin soluții informatice în perioada martie – iunie 2020 comparativ cu primele luni ale anului 2020.
Conform statisticilor Softlead, în perioada martie – iunie 2020, 51% dintre companiile care au trimis o solicitare de implementare software prin intermediul platformei au vizat soluții enterprise complexe, de tip Customer Relationship Manager (CRM), Enterprise Resource Planning (ERP) și de Management al documentelor. Apetitul pentru digitalizare a rămas deschis în cazul companiilor medii și mari, cu atât mai mult cu cât obiectivele ce stau la baza deciziei de achiziție software sunt date de creșterea productivității, eficientizarea și optimizarea costurilor sau de menținerea indicatorilor de performanță în raport cu situația impusă de contextul pandemiei.
Cu toate acestea, într-o comparație efectuată cu perioada precedentă, de la începutul anului în curs, în cazul companiilor mari, cu 500 – 1000 de angajați gradul de interes a scăzut cu peste 50%, în timp ce companiile cu peste 1000 de angajați au trimis de 2.5 ori mai puține lead-uri în perioada pandemiei. Așadar, deși există în continuare apetit pentru digitalizare, tendința acestui tip de organizații a fost aceea de a stopa investițiile pe termen scurt, prin amânarea achizițiilor software.
Comparativ cu primele luni ale anului, în perioada ianuarie – martie 2020, topul celor mai importante 3 soluții software solicitate au vizat: ERP, soluțiile de organizare și cele de de tip CRM, cu mențiunea că cerințele pentru aplicații software de tip ERP au fost cu 45% mai puține față de perioada pandemiei.
Trendul este validat și prin compararea cifrei de afaceri a companiilor care au trimis lead-uri valide prin intermediul Softlead, astfel încât în primele luni de la începutul anului organizațiile cu cifră de afaceri de peste 10 milioane de euro care au vizat implementări software au depășit 30% din totalul lead-urilor înregistrate, în timp ce în perioada de instalare a pandemiei procentul a fost de doar 13.11%.
Conform celor mai noi studii marca Gartner, bugetele IT pentru anul 2020 sunt evaluate la 3.4 trilioane de dolari, în scădere cu 8% față de anul anterior.
Instalarea crizei medicale, dată de contextul pandemic, a dus la o criză economică ce începe să afecteze multiple sectoare, efectul fiind cel de tip domino. În acest sens, managerii departamentelor dedicate digitalizării au redus cheltuielile și bugetele alocate pentru extinderii tehnologizării și serviciilor complementare, considerând aceste activități ca nefiind critice, cel puțin pentru această perioadă.
Softlead oferă consultanță gratuită în vederea alegerii și implementării aplicației software potrivite
Pentru a beneficia de consultanță gratuită în procesul de identificare a soluției software potrivite, companiile pot completa formularul de aici sau pot trimite un e-mail pe adresa sales@softlead.ro.
În primele 5 luni ale anului 2020, Softlead a generat lead-uri pentru proiecte software în valoare de peste 1 milion de euro, platforma fiind considerată cel mai important motor de căutare dedicat aplicațiilor software și digitalizării companiilor din România.
Despre Softlead.ro
Cu un portofoliu de peste 600 de aplicații software listate în platformă și cu peste 300 de parteneri IT, Softlead se poziționează pe piața din România ca fiind cea mai importantă platformă de profil, ce ajută companiile să aleagă, implementeze și să evalueze care este aplicația software potrivită.