Românii sunt mari consumatori de televiziune. Intact Media Group, gazda uneia dintre cele mai mari conferințe TV și radio din Europa
Intact Media Group a fost gazda uneia dintre cele mai mari conferințe TV și radio din Europa, dedicată inovațiilor. Specialişti din televiziune, publicitate şi marketing s-au întâlnit la Bucureşti pentru a discuta despre provocările şi viitorul televiziunii şi al radioului.
De Redactia Observator la 04.10.2018, 21:23Intact Media Group a fost gazda uneia dintre cele mai mari conferințe TV și radio din Europa, dedicată inovațiilor. Specialişti din televiziune, publicitate şi marketing s-au întâlnit la Bucureşti pentru a discuta despre provocările şi viitorul televiziunii şi al radioului. George Ureche, CEO Antena Group, a declarat, în cadrul conferinței, că România are cea mai mare medie de timp petrecută în faţa televizorului din Uniunea Europeană, de peste 5 ore.
Televizorul rămâne alegerea preferată a românilor atunci când vor să vizualizeze materiale video. Indiferent de generaţie. Ţara noastră se bucură şi de cea mai bună viteză la Internet. Suntem în top 5 mondial şi pe primul loc în Europa, alături de Germania. Chiar şi aşa, televiziunea nu poate fi detronată.
George Ureche, CEO Antena Group, spune că, în România, consumatorul de televiziune este extrem de exigent, ceea ce îi determină pe furnizorii de televiziune să vină în permanență cu idei noi.
"Pentru noi este important să facem față schimbărilor, să facem pași înainte și să profităm de oportunități. În România, sunt testate noi concepte foarte des. În România avem 62 de canale de televiziune importante. Şi tot în România avem cea mai mare medie de timp petrecută în faţa televizorului din Uniunea Europeană, 5 ore, sau chiar peste 5 ore. Deci consumul de televiziune este peste orice alt mijloc de comunicare. În consecință, consumatorul de televiziune din România este foarte exigent, iar asta pune presiune pe noi, pentru că trebuie să venim cu idei noi tot timpul", a declarat George Ureche, CEO Antena Group.
Profesorul de marketing Mark Ritson a declarat, la rândul său, că românii sunt bine informaţi datorită faptului că se uită la televizor, "locul unde se văd mai puține știri false".
"Aveţi în continuare un public foarte activ pentru televiziune. Sunteţi peste media de 2 ore şi jumătate pe zi. E un lucru bun pentru că, în primul rând, televiziunea e locul în care vezi ştire bune şi obiective, sunt mai puţine ştiri false. Deci românii sunt bine informaţi. Unul dintre subiectele dezbătute a privit provocările cu care se confruntă televiziunea în prezent", a declarat Mark Ritson.
Katty Roberfroid, director general egta, a susținut că televiziunea are concurenţă din partea Facebook sau Google, care luptă să atragă cât mai mulți utilizatori.
"Avem concurenţă din partea Facebook, Google, care luptă pentru atenţia oamenilor. Piaţa e mult mai fragmentată, credem că e important să lucrăm împreună să promovăm importanţa televiziunii. Rolul televiziunii în următorii ani a fost dezbătut şi din prisma agenţilor de publicitate", a spus Katty Roberfroid.
Stephan Loerke, CEO Federaţia Mondială a Agenţilor de Publicitate, consideră că televiziunea continuă să rămână importantă.
"E platforma care îţi permite să ajungi la un număr foarte mare de oameni într-un timp limitat. Şi vedem televiziunea ca un jucător pe termen lung cu rol complementar faţă de alte media mai targetate", a precizat Loerke.
Conferinţa a fost organizată sub egida EGTA, asociaţia caselor de vânzări pentru televiziune şi radio cu sediul la Bruxelles.