Cum te ferești de „musafirii” nepoftiți? 3 măsuri pentru o siguranță sporită
Dacă deții un magazin - poate fi unul de cartier, la parterul unui bloc, sau un spațiu comercial într-un mall -, una dintre principalele probleme care pot pune bețe în roate afacerii tale sunt incidentele de securitate.
De Redactia Observator la 07.01.2019, 08:55Dacă deții un magazin - poate fi unul de cartier, la parterul unui bloc, sau un spațiu comercial într-un mall -, una dintre principalele probleme care pot pune bețe în roate afacerii tale sunt incidentele de securitate. Asta e valabil și atunci când locuiești la casă și ai o proprietate întinsă, într-o zonă des circulată: trebuie să-ți iei măsuri de siguranță pentru tine și pentru bunurile tale.
Siguranța este cel mai important aspect care îți protejează atât bunurile, cât și pe cei dragi și pe tine, așa că ți-am pregătit o listă cu 3 măsuri de siguranță pe care îți vor asigura liniștea:
1. Fă un plan de acțiune pentru cazurile nefericite
Primul lucru pe care trebuie să-l ai în vedere este un plan de lucru. Consultă-te cu specialiști în domeniul pazei și stabilește, înainte de toate, ce sisteme de pază vrei să folosești, în funcție de specificul magazinului, dar și al zonei în care este amplasat. Fă un plan care să vină în ajutorul angajaților și care să răspundă la următoarele întrebări:
-
Câte intrări sunt?
-
Există zone cu vizibilitate foarte redusă în magazin?
-
Este nevoie de un contract cu o firmă de pază?
-
Este nevoie de un agent de pază permanent?
-
Dacă cineva este prins furând, cum vor răspunde angajații?
Poți la fel de bine să lași totul în seama firmei de securitate angajată, dar un plan este esențial pentru a avea angajații pregătiți pentru orice situație. Având câteva reguli, angajații se vor simți stăpâni pe situație și vor avea un comportament preventiv, iar acest lucru îți va proteja afacerea.
2. Investește într-un sistem de supraveghere
Un astfel de sistem îți permite să monitorizezi toate intrările și să detectezi ușor și din timp eventualele persoane suspicioase, pentru a reacționa în timp util. Tehnologia a evoluat atât de mult, încât ai acum la dispoziție o mulțime de variante, în funcție de tipul afacerii.
Una dintre cele mai bune soluții pe care le ai la îndemână este să instalezi un sistem de supraveghere cu camere cu recunoaștere faciala, care îți vor permite să identifici persoanele care ți-au călcat pragul prea des fără să cumpere nimic și indivizii suspecți. Vei putea vedea ce se întâmplă la intrarea în magazin, la casele de marcat, în spatiile din spate, chiar și în parcare sau depozit. În același timp, informează-te cum reglementează legislația română folosirea camerelor de supraveghere.
Nu te baza doar pe camerele de supraveghere: e recomandat și să promovezi faptul că locația este supravegheată. Nu ascunde camerele de luat vederi, lasă-le cât mai la vedere și pune anunțuri că locația este supravegheată video. Pe lângă faptul că este o cerință a legii, este și o măsură care descurajează hoții.
3. Oferă training personalului din magazin
Vorbește-le angajaților despre importanța respectării unei conduite în interiorul magazinului: salutarea clientului, oferirea sprijinului în alegerea produselor. În acest fel toți clienții, inclusiv cei „nepoftiți”, sunt observați și chiar dacă nu au nevoie de ajutor și îndrumare este suficient că au făcut contact vizual cu angajații, iar aceștia pot vedea dacă ceva din comportamentul lor este diferit.
În același timp, urmărirea clienților în magazin este importantă și cade în grija angajaților de la firma de pază. De aceea este vital să oferi suport acestora prin informare continuă despre comportamentul suspecților pentru a putea sesiza și reacționa în cazul în care suspectează apariția unor hoți în magazin. Persoanele suspecte au de obicei acest comportament:
-
evită contactul vizual;
-
petrec mult timp studiind angajații și zonele de ieșire și nu sunt interesate de anumite produse;
-
poartă haine voluminoase;
-
intră și ies de mai multe ori din magazin fără să cumpere nimic.
Supravegherea locației îți protejează afacerea de furt dar și de fraudă, pentru că monitorizează acțiunile tuturor clienților și angajaților, iar tu poți să verifici informațiile de pe telefonul mobil, indiferent de locația în care te afli.
Sursa foto: Shutterstock