Animalele, un pericol pentru șoferi pe Autostrada Sebeș-Turda. Gardurile de protecție sunt peticite
Dacă nu sunt gropi, pe autostrăzile României apar alte pericole. Avem imagini revoltătoare de pe Autostrada Sebeş-Turda. La marginea drumului de mare viteză, sunt animale. Iar gardurile de protecţie sunt peticite din loc în loc
De Redactia Observator la 25.06.2019, 23:31Dacă nu sunt gropi, pe autostrăzile României apar alte pericole. Avem imagini revoltătoare de pe Autostrada Sebeş-Turda. La marginea drumului de mare viteză, sunt animale. Iar gardurile de protecţie sunt peticite din loc în loc. Mai mult, dealul din apopiere a luat-o la vale, cu tot cu gard. Este aceeaşi autostradă unde în weekend o căprioară a apărut brusc în faţa unui şofer. Oficialii de la Drumuri vin cu recomandări stupefiante. Le spun şoferilor să circule pe a doua bandă, ca să fie siguri că evită animalele.
Într-o parcare de pe autostrada Sebeş - Turda, mai mulţi câini se plimbă nestingheriţi printre bănci şi mese. Asta deşi niciun animal nu ar trebui să fie în zonă. Sambata, un şofer care trecea cu viteză pe aici s-a trezit cu o căprioară pe capotă.
ALEXANDRU LIVIU GIGEL, primarul comunei Mirăslău: A gasit o spartura in gardul autostrazii. A incercat sa treaca dinspre Mures spre zona de deal. A sarit pe gard, gardul s-a desprins.
Acum două zile, oficialii de la Drumuri susţineau că animalul care a distrus maşina era un cerb, iar gardul - rezistent.
ALIN ŞERBĂNESCU, purtător de cuvânt CNAIR: Cand avem de a face cu animale excesiv de puternice sau excesiv de agile, cum sunt cerbii, pentru că, în general, un astfel de gard reţine căprioarele, dar când vine un cerb de 300 de kilograme, care vorba aia e şi vânjos şi plin de elan îl escaladează.
Oficialii vin cu un sfat pentru şoferi. Unul cu totul neinspirat.
ALIN ŞERBĂNESCU, purtător de cuvânt CNAIR: Sa incerce, pe cat posibil, sa circule pe banda doi. Pentru ca macar au posibilitatea, cand vad ca apare un animal, sa ia o masura rapida. Accidentele cu animale au loc de obicei pe banda unu.
Pe autostradă, la o viteză de 130 de kilometri pe oră, impactul cu un animal de câteva sute de kilograme este foarte greu de evitat. Mai mult, o manevră bruscă poate duce la pierderea controlului.
În alte ţări din Europa, autorităţile au construit pasaje pentru ca animalele să poată traversa în siguranţă.
La noi, CNAIR spune că, înainte de a construi lotul Sebeş Turda, analiza ministerului Mediului nu a identificat rute migratoare ale animalelor salbatice.
Cert e că, de la începutul anului, pe autostrăzi au fost 229 de accidente provocate de animele. Şoferii pot obţine despăgubiri doar dacă se adresează instanţei.