Cât de ieftin poţi merge cu maşina electrică. Costul minim al unei curse de ridesharing: "Nu avem tarif dinamic"
Şi taxiurile trec pe verde. În marile oraşe, multe firme de ridesharing, dar şi cele de taxi tradiţional îşi înlocuiesc flota auto cu maşini electrice. Sunt silenţioase, prietenoase cu mediul, iar costurile de întreţinere sunt mai mici. Să nu mai spunem că o cursă costă cam la fel ca în cazul celor cu maşini pe benzină sau motorină. Există şi excepţii. Clenţii mai pretenţioşi, care vor autoturisme electrice de lux, plătesc pe măsură.
De Ingrid Tîrziu la 12.12.2023, 17:44În Bucureşti există deja două firme care au flotă integral electrică: peste 600 de maşini în total. Una dintre ele pune în circulaţie vehicule mici, de oraş, şi SUV-uri, iar anul viitor vrea să introducă şi maşini de lux. Cealaltă - pune la dispoziţie cele mai cunoscute maşini electrice americane.
Taxi electric în marile oraşe din ţară
"Sunt maşini electrice din zona care îmbină tehnologia cu confortul şi am ales acest segment pentru a da şi un semnal fie celor care vor să meargă cu o maşină care nu poluează, fie celor care îşi doresc mai mult confort pentru deplasările urbane", a declarat CEO-ul unei companii de transport alternativ.
"Piaţa transportului alternativ s-a dezvoltat atât de mult în ultimul an pe nişa electrică, încât unul dintre liderii din piaţă a anunţat că şi-a dublat flota. În Capitală a apărut şi serviciul de ridesharing, cu maşini electrice premium. Cursa minimă este 25 de lei", transmite Ingrid Tîrziu, reporter Observator.
Cum poţi călători ieftin cu maşina electrică
Există şi varianta de a călători ai ieftin, cu o maşină electrică standard. "Călătoria minimă este de 15 RON, nu avem tarif dinamic, avem un tarif dimineaţa şi la orele aglomerate. Călătoria dumneavoastră de la punctul A la B întotdeauna va fi la fel", spune Alexandru Manea, director companie de transport alternativ.
"Avem o dată costurile de întreţinere mult mai mici decât la o maşină convenţională, nu avem schimb de ulei, nu avem întreţinere, distribuţie, nici măcar plăcuţele de frână nu se schimbă foarte des. Şi apoi, costurile de utilizare sunt mai mici", a explicat Ciprian Cherciu, specialist auto.
Companiile care au flota 100% electrică au de gând să se extindă şi în alte oraşe din ţară, chiar de anul viitor: Timişoara, Cluj sau Iaşi. Chiar şi una dintre cele mai vechi companii de taxi din Bucureşti a inclus în flotă 100 de autoturisme electrice de lux.
"Chiar dacă e mai prietenoasă cu mediul, nu văd rostul de a da mai mult. Ar trebui să fie mai ieftin ca să fie mai avantajos pentru consumator", spune un român. "Chiar dacă ar fi mai scump, aş alege o maşină electrică", zice altcineva. "Nu am alte motive pentru care aş alege o maşină electrică, decât poluarea", adaugă un român.
Industria transportului alternativ a luat amploare în ultimii ani. Doar în Capitală sunt aproape 24.000 de licenţe de ridesharing, de şase ori mai multe decât licenţele de taxi.