Conducătorii care nu vor mai fi obligați să aibă trusă de prim-ajutor, triunghiuri reflectorizante și extinctor. Proiectul, aprobat în Parlament
Motocicliștii și scuteriștii nu vor mai fi obligați să dețină triunghiuri reflectorizante, trusă de prim-ajutor și extinctor, potrivit unui proiect de lege aprobat de Parlament.
De Redactia Observator la 11.03.2024, 18:55"Conducătorii de motociclete și mopede vor fi exceptați de la obligația de a deține triunghiuri reflectorizante, trusă de prim-ajutor și extinctor, obiecte care nu doar că nu pot înlătura riscurile și complicațiile unui accident în care aceștia ar fi implicați, dar le pot pune viața în pericol. Proiectul USR de modificare a Codului rutier a fost, astăzi, adoptat de Parlament, cu unanimitate de voturi, și mai are nevoie doar de promulgare pentru a intra în vigoare”, potrivit unui comunicat de presă al USR.
„Proiectul de lege adoptat astăzi (luni - n.r.) a fost depus în 2022. Atunci când coaliția de guvernare nu are interes, proiectele se mișcă foarte greu. Dar, chiar și așa, după aproape 2 ani, facem un pas spre normalitate. Începând de sezonul acesta, motocicliștii și scuteriștii nu vor mai fi obligați să dețină triunghiuri reflectorizante, trusă de prim-ajutor și extinctor și nici nu vor mai putea fi hărțuiți de Poliție că nu le au. Împreună cu colegii mei din USR, am pregătit mai multe inițiative legislative care vizează comunitatea moto din România, pe care le vom depune în perioada următoare”, declară senatorul USR Cristi Berea, inițiator al proiectului de lege.
În prezent amenda este de până la 825 de lei
În prezent, Codul Rutier (OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice) nu face distincție între vehicule și îi obligă pe toți conducătorii să dețină două triunghiuri reflectorizante, o trusă medicală și extinctor. Nerespectarea acestei obligații înseamnă amendă de până la 825 de lei.
„Mopedele și motocicletele sunt, însă, vehicule de mici dimensiuni, cu spații limitate pentru compartimentare, astfel că șoferii sunt nevoiți, pentru a fi dotați cu toate obiectele specificate, să atașeze spații suplimentare, care pot dezechilibra și pot duce la accidente. Varianta ghiozdanului care să fie purtat în spate nu este nici ea mai fericită, dacă ne gândim că, în cazul unui accident, indiferent de gravitate, șoferul este catapultat de pe vehicul cu tot cu extinctorul din spatele lui și celelalte obiecte contondente. În prezent, mulți dintre deținătorii de permis din categoriile AM, A1, A2 și A nici nu sunt informați că au aceeași obligație ca șoferii autovehiculelor de transport pasageri, motiv pentru care sunt, uneori, o țintă sigură pentru amenzi”, se menționează în finalul comunicatului.