Ford vrea să concedieze 8.000 de angajaţi, ca să poată finanţa investiţiile în autovehicule electrice
Ford Motor Co se pregăteşte să renunţe la 8.000 de angajaţi în următoarele săptămâni, producătorul auto american încercând astfel să-şi majoreze profitul pentru a finanţa investiţiile în vehicule electrice, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
De Redactia Observator la 21.07.2022, 12:29În martie, producătorul auto american a anunţat că diviziile sale de vehicule electrice (EV) şi de motoare cu combustie internă (ICE) vor funcţiona ca entităţi separate, o decizie menită să extindă producţia de vehicule electrice, în încercarea de a ţine pasul cu Tesla Inc.
Ford a anunţat că va forma două afaceri auto "distincte", una concentrată pe vehiculele electrice, numită Ford Model e, şi alta pe motoarele cu combustie internă, Ford Blue. Ele se vor alătura diviziei de vehicule comerciale Ford Pro. De asemenea, Ford a informat că până în 2026 va majora cheltuielile cu vehiculele electrice la 50 de miliarde de dolari, faţă de un nivel de 30 de miliarde de dolari anunţat anterior.
Acum, conform sursei citate, concedierile vor avea loc la nou creata divizie Ford Blue, responsabilă pentru producerea vehiculelor alimentate cu motoare cu combustie, precum şi la alte operaţiuni din cadrul companiei. Planul nu a fost încă finalizat şi detaliile încă ar putea fi modificate, adaugă sursele.
Decizia ar reprezenta un pas important în planul directorului general Jim Farley de a reduce costurile cu trei miliarde de dolari până în 2026. El a declarat că vrea să transforme Ford Blue "într-un motor de numerar şi de profit pentru întreaga întreprindere".
Când începe Ford să dea afară angajaţii
Reducerea numărului de locuri de muncă va începe probabil în această vară. În SUA, unde sunt aşteptate majoritatea concedierilor, Ford are aproximativ 31.000 de angajaţi.
Oficialii Ford nu au dorit să comenteze în privinţa concedierilor, spunând că se concentrează pe restructurarea companiei, pentru a capitaliza creşterea pe segmentul vehiculelor electrice.
Anul acesta, acţiunile Ford au scăzut cu aproximativ 39%, pe fondul temerilor privind efectele inflaţiei asupra industriei auto.
Luna trecută, Ford a anunţat că va începe să producă vehicule electrice la uzina sa din Spania, în a doua jumătate a acestui deceniu, adăugând însă că asta va presupune restructurări "semnificative" atât în cazul acestei uzine, cât şi la o altă uzină Ford din Germania. Într-un comunicat de presă Ford a precizat că a ales uzina sa de la Valencia drept facilitatea preferată pentru asamblarea de vehicule bazate pe următoarea arhitectură de vehicule electrice. Celălalt concurent pentru acest proiect era uzina Ford de la Saarlouis, Germania, şi care va continua să producă modelul Focus.
Angajaţilor de la uzinele din Valencia şi Saarlouis li s-a comunicat că va fi nevoie de un program de restructurare pe termen scurt şi că amploarea acestuia va fi una "semnificativă", a declarat un purtător de cuvânt de la Ford pentru Reuters, fără a oferi alte detalii. Ford a avertizat în avans că trecerea la producţia de automobile electrice va conduce cel mai probabil la diminuarea efectivelor deoarece automobilele electrice au nevoie de mai puţine ore de muncă pentru asamblare. Uzina Ford de la Valencia are aproximativ 6.000 de lucrători în timp ce la uzina de la Saarlouis lucrează aproximativ 4.600 de angajaţi.
Uzina Ford de la Craiova a fost preluată de turcii de la Ford Otosan
Uzina Ford de la Craiova a fost preluată de turcii de la Ford Otosan. Noii proprietari promit că vor investi 490 de milioane de euro în umătorii trei ani şi vor ieşi pe piaţă cu maşini comerciale şi electrice. Capacitatea de producţie ar urma să crescă şi se vor crea 600 de noi locuri de muncă.
Preluarea oficială a fabricii Ford de la Craiova s-a făcut în prezenţa premierului Nicolae Ciucă. Acesta s-a arătat încântat în special de faptul că în doi ani, aici se vor fabrica autovehicule electrice model Ford Puma.
Nicolae Ciucă, premierul României: Este un transfer care vine cu o investitie de 490 milioane de euro în următorii trei ani, se vor produce patru noi tipuri de vehicule. Toate aceste investiții noi vin cu o serie întreagă de obligații, de angajamente pe bază de dialog la nivelul Guvernului, astfel încât să putem susține această tranziție de la motoarele pe combustie, la motoarele complet electrice.
Guvernul s-a angajat să sprijine producătorii de vehicule electrice. Planul este ca 18.000 de staţii noi de reîncărcare să fie construite până în anul 2026. 13.000 dintre acestea se vor face din fonduri europene, iar cinci mii de la bugetul de stat.
Capacitatea totală de producție a fabricii de la Craiova va crește de la 250.000 de vehicule pe an la 272.000. De asemenea, se vor crea 600 de noi locuri de muncă.