Implementarea pe scară largă a sistemului e-call poate reduce numărul de persoane care îşi pierd viaţa în accidente produse pe şoselele din România
Cu 4.000 de oameni care mor anual în accidente de maşină, România rămâne, pentru al 10-lea an la rând, ţara europeană cu cele mai multe evenimente tragice pe şosele. Sistemul e-call poate fi o soluţie. Tehnologia de la bordul maşinii poate face diferenţa dintre viaţă şi moarte: trimite automat către serviciile de urgenţă coordonate legate de maşină şi locul în care s-a produs accidentul.
De Alexandra Marin la 13.07.2021, 21:26- STS primeşte cinci informaţii vitale prin sistemul e-call.
"Aveţi nevoie de îngrijiri medicale? Cred că aş avea nevoie de îngrijiri medicale, cred că am o problemă la inimă. Cum mă puteţi ajuta? În regulă! Imediat vă pun în legătură cu colegii de la Ambulanţă. Să rămâneţi la telefon, ne vor răspunde imediat". Aşa ar putea arăta una dintre situaţiile în care tehnologia e-call poate fi folosită. Reglementările europene impun ca toate modelele de maşini proiectate şi fabricate după luna aprilie 2018 să aibă acest sistem.
Cristian Nevzoreanu, director comunicare producător auto: Este pe plafon, în faţa oglinzii retrovizoare. Din acest moment, absolut toate vehiculele din această nouă gamă sunt echipate cu sistemul e-call.
În ultimul timp, au început să apară tot mai multe maşini dotate cu această tehnologie şi în ţara noastră.
Cătălin Chirca, purtător de cuvânt STS: În perioada ianuarie 2020 – iunie 2021 au fost peste 4.200 de apeluri realizate prin e-call, dintre care 820 au fost realizate în mod automat de către maşină în urma unui impact, iar celelalte 3.400 au fost declanşate manual.
STS primeşte cinci informaţii vitale prin sistemul e-call
4.200 de apeluri este un număr infim, totuşi, din totalul de aproape 190.000 de apeluri, câte a primit Serviciul de Urgenţă în acestă perioadă. Prin acest sistem, timpul de intervenţie va fi unul mult mai scurt, ceea ce poate face diferenţa dintre viaţă şi moarte.
În urma apelului, STS primeşte cinci informaţii vitale: poziţionarea geografică, sensul de mers, seria maşinii, combustibilul acesteia, dar şi dacă butonul a fost declanşat automat sau apăsat manual.
România, prin STS, a fost prima ţara din Europa care a implementat, în 2013, această infrastructură pe întreg teritoriul naţional. Ofiţerii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale dau garanţii că maşinile nu vor fi monitorizate în timp real, iar microfonul nu va fi ascultat decât atunci când butonul de urgenţă este declanşat.