Kilometri de promisiuni, în loc de autostrăzi. Marii investitori şi-au pierdut răbdarea
Kilometri de promisiuni, în loc de autostrăzi. De asta au parte şoferii românii şi afaceriştii străini care sunt prezenţi în ţara noastră. Marii investitori şi-au pierdut răbdarea. Au cerut apăsat guvernanţilor drumuri noi.
De Redactia Observator la 18.03.2019, 20:11Kilometri de promisiuni, în loc de autostrăzi. De asta au parte şoferii românii şi afaceriştii străini care sunt prezenţi în ţara noastră. Marii investitori şi-au pierdut răbdarea. Au cerut apăsat guvernanţilor drumuri noi. Pe hârtie, i-am putea convinge, în teren însă se lucrează în ritmul cunoscut: un muncitor dă cu lopata, patru privesc.
"Adevărul trebuie spus până la capăt. În guvernarile PSD s-au făcut peste 500 km de autostradă din cei existenți. În alte guvernări au fost zero km" a declarat Viorica Dăncilă, prim-ministru.
În 30 de ani am ajuns să ne lăudăm cu exact 807 kilometri de autostradă construiţi. harta animata autostrazile europei Dacă harta Europei este brăzdată de zeci de mii de kilometri de şosele de mare viteză, la graniţa României totul se opreşte. Doar câteva frânturi de autostradă răsar din loc în loc.
"Da, este o problemă esențială pentru dezvoltarea viitoare a României însă acest lucru nu îl putem rezolva decât punând umărul la acțiune, nu făcând circ și declarații politice" a mai spus primul ministru.
Unul dintre cei mai mari investitori străini a cerut azi ferm Guvernului să construiască autostrăzi.
"Am primit angajamente clare privind momentul finalizarii tronsoanelor unu si doi ale drumului express Craiova Pitesti incluzand cele doua sosele de centura din jurul oraselor Slatina si Bals precum si calendarul de lucru pentru tronsoanele trei si patru" a declarat John Henry Oldham, presedintele Ford.
Ministrul Transporturilor a găsit şi vinovaţii pentru întârzieri.
"Trei persoane fizice contesta acordul de mediu. Unul sta la Dublin. Ce treaba are ala? Nu spune ca trebuie sa tinem cont ca nu sunt suficiente viaducturi pt mamiferele mari sau s avedem ce se intampla cu liliecii" a spus Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor.
Anul acesta ni s-au promis 180 de kilometri de autostradă. Până la finalizarea lor, drumarii au altă grijă. Să repare şoselele deja construite. Drumul spre mare este un slalom printre gropi.
La Centura Capitalei se lucrează de mai bine de un deceniu. Nu e de mirare durata, dacă numărăm oamenii de pe şantier. Între Mogoşoaia şi Chitila echipa Observator a găsit patru muncitori şi o coloană de maşini întinsă pe câţiva kilometri.
Pe tronsonul Sebeş-Turda, constructorii au avut parte de o surpriză.
"Avem descoperite şase complexe ce ţin de epoca fierului, mai exact prima perioadă a epocii fierului" a spus Gabriel Balteş, Muzeul Naţional al Unirii.
"E uimitor cum, deşi acel şantier datează de prin 2015, dacă nu chiar mai devreme, abia acum descoperă sau pretinde constructorul că descoperă un sit arheologic" a spus Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.
Ultimele descoperiri arheologice nu vor afecta cu nimic lucrările de pe şantierul pentru simplul motiv că aici nu se lucrează. Atât constructorul cât şi autorităţile au anunţat că până la finalul acestui an pe aici vor putea circula şoferii.
Şoferii nu sunt însă convinşi că lucrările se vor termina prea curând. Şi nici măcar muncitorii.
Tronsonul lung de 41 de kilometri ar fi trebuit finalizat în 2016.