Maşina de epocă care a atras toate privirile la expoziţia de la Oradea. Colecţionarii au ieşit mândri pe şosea cu exemplarele: "Simţi că te întorci în timp"
Costă o avere, nu sunt dotate cu aer condiţionat, iar geamurile se dau jos cu manivela. Cu toate acestea, proprietarii maşinilor de epocă nu le-ar da pentru nimic în lume. Bătrânele doamne ale şoselelor au atras toate privirele ieri, în Suceava, la Retro Parada. Străzile au avut din nou un aer sofisticiat, de epocă.
De Angela Bertea la 20.05.2024, 08:48Un Chrysler imperial grand coupe, fabricat în 1963, este exemplarul unic în România. Constantin, proprietarul lui, este un împătimit al maşinilor de epocă. Încă din anii 90 căuta bijuterii pe roţi, pe care să le pună în valoare şi să le etaleze pe străzile din ţară.
Constantin Nicuşor - colecţionar: Este inmatriculată recent, adusă în România, din State, singura din România. Pe unde trec, toată lumea întoarce capul, scoate telefonul, fotografiază, strigă după mine.
Liviu Domunco - colecționar/organizator: Avem diferite mărci, de la mărci româneşti, la englezeşti, americane, de pe vremea socialistă.
Dintre cele peste 100 de maşini de epocă, cea mai veche este un Jaguar, din 1950.
Iulian Toderică - reprezentant Retroclub Suceava: A fost adusă din California, prin Olanda, şi acum 4 ani a intrat în posesia mea. Am lucrat la el 2 ani. Este făcut în Fălticeni majoritatea recondiţionării.
"Senzaţia pe care o ai atunci când urci la volanul unei asemenea maşini este una unică. Simţi că te întorci în timp, într-o perioadă plină de rafinament şi eleganţă", transmite Angela Bertea, reporter Observator.
Colecţionar: Îmi place să-l accesorizez cu schiuri şi valize pentru că sunt mai aventurier de felul meu. Este o bijuterie, transmite foarte multe emoţii mai ales celor tineri şi celor vârstici cam de la 60-70 de ani, pentru că mulţi au avut-o ca maşină persoanlă.
Cu aşa maşini, şi păpuşile au pierdut teren în faţa fetiţelor.
Fetiţă: Nu are capotă şi mi se pare foarte faină.
Regina maşinilor româneşti n-a lipsit
O demonstraţie a arătat cât de uşor reparau cunoscătorii pe vremuri bătrânele Dacii. Şi în Bistriţa, vizitatorii au putut face promenadă printre zeci de bijuterii pe patru roţi. Rareş a devenit proprietarul unei legendare Dacia 1300, maşină fabricată când nici nu era născut. A dotat-o pentru secolul 21.
Rareş Negrean - proprietar Dacia 1300: Am scaune încălzite, şi banchetă încălzită. Plafon de ancantara. Vopseaua este din catalogul Ferrari, sablată toată, izolată fonic. Au intrat 7000 de euro şi în mare parte din manoperă eu mi-am făcut-o.
Pasiunea pentru acest spectacol pe roţi nu are vârstă. Toate maşinile expuse au fost atestate, sunt funcţionale şi ne putem întâlni cu ele la semafor!