Maşinile mai vechi de 15 ani ar putea avea interzis la reparaţii. Condiţia pe care vrea UE să o pună
Uniunea Europeană ar putea interzice repararea maşinilor vechi, care au defecţiuni la componente majore, cum ar fi motorul, transmisia sau direcţia. Potrivit unui proiect aflat în dezbatere publică, măsura s-ar putea aplica autoturismelor cu probleme tehnice, care au peste 15 ani de funcţionare. Iniţiativa vizează reducerea poluării şi ar putea intra în vigoare din 2035.
De Ana Grigore la 07.03.2024, 20:04- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Maşinile mai vechi de 15 ani, care necesită reparaţii laborioase, vor purta denumirea de "vehicul rezidual". În cazul în care prezintă defecţiuni majore la motor, transmisie, sistemul de frânare sau direcţie, nu vor mai putea fi reparate in service-uri autorizate. Astfel, proprietarii vor fi obligaţi să caseze autoturismele.
Măsura europeană ar putea însemna cheltuieli de mii de euro pentru şoferi.
Şi patronii de service-uri se plâng că vor avea mai puţini clienţi
Marius Ganea, manager service auto: Ne afectează să zicem undeva la 50%. Întâmpinăm destul de multe probleme la maşinile mai vechi. De obicei partea mecanică, la partea mecanica apar si avem destul de multe probleme Dacă i s-a acordat atentie de-a lungul timpulului si au fost toate reviziile facute in service-uri autorizate, nu este niciun fel de problema.
- Luni de zile, clujenii au cerut o linie de autobuz spre aeroport. Acum, însă, circulă aproape gol. Care este...
- Măsură dură pentru şoferii cu maşini vechi. Ce se întâmplă cu autoturismele mai vechi de 15 ani
- Mașinile preferate de tot mai mulți șoferi din UE. Vânzările au crescut cu 30%, însă prețurile sunt tot mai mari
Ciprian Tudorache - manager transport: Cred că va fi o pierdere destul de mare pentru toti anteprenorii din România. Pentru că încasările vor scădea. Şi pe partea de tractări, de transport pentru masinile defecte.
Românii conduc printre cele mai vechi mașini din Europa, cu o vechime medie de 16 ani
Ana Grigore, reporter Observator: Piaţa auto din România este împărtita in doua mari categorii: maşini noi şi maşini foarte vechi. Din cele 8 milioane de autoturisme înmatriculate în ţara noastră, putin peste 3 milioane sunt noi în timp ce aproape 4 milioane au între 10 şi 20 de ani vechime.
La nivel European, ţara cu cele mai vechi maşini este Grecia, cu o vârstă medie a unui autoturism de 17 ani. Cele mai multe autoturisme noi se găsesc pe şoselele din Luxemburg, acolo unde proprietarii schimbă vehiculele la cel mult 7 ani.