Preţul la care poate ajunge o maşină de epocă, după restaurare. Costurile reparaţiilor pornesc de la câteva mii de euro
Maşinile sunt precum vinul. Cu cât sunt mai vechi, cu atât sunt mai valoroase. După ce este restaurată o maşină de epocă poate ajunge să coste chiar şi câteva milioane de euro. Întreg procesul este unul plin de provocări. Mai ales că unele piese nu se mai găsesc şi trebuie fabricate. În Romania, sunt atestate anual în jur de 1000 de autoturisme mai vechi de 30 de ani, spun experţii.
De Andra Mitu la 24.07.2021, 19:26- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Restaurarea unei maşini de epocă implică multă pricepere, cunoştinţe tehnice şi foarte mulţi bani. Costurile cu restaurarea pleacă de la câteva mii de euro, dar pot ajunge chiar câteva milioane de euro, dacă vorbim despre maşini unicat, ale căror piese sunt greu sau chiar imposibil de găsit.
Cătălin Ghigea, restaurator mașini clasice: Restaurăm cam 15 – 20 de mașini pe an. Marea majoritate a mașinilor sunt cumpărate că proiect din SUA și Europa de Vest
Alin Alexandru Ionescu, vicepreşedinte Retromobil: La anumite mărci celebre restaurarea ajunge să fie chiar o investiție. Mașina poate ajunge să își crească prețul chiar de 10 ori.
Un model din anii '30 este în prezent în plin proces de restaurare, iar când va fi gata ar putea costa chiar şi 100 mii de euro.
Cătălin Ghigea, restaurator mașini clasice: Aceasta este cea mai veche mașină care se află acum în lucru. Este o mașină din 1932, este un model destul de rar
În încăperea alăturată, se pregăteşte renaşterea unui alt automobil de colecţie. Un proiect plin de provocări, mai ales că unele dintre piese pot fi cumpărate, altele însă trebuie construite de la zero.
Cătălin Ghigea, restaurator mașini clasice: I se repară caroseria în întregime, era într-o stare foarte avansată de distrugere.
Piaţa restaurărilor auto începe să se dezvolte uşor şi în România
Cătălin Ghigea, restaurator mașini clasice: În timp ce în Anglia sunt înregistrate în jur de 4200 de ateliere similare, în România nu știu dacă numărul ajunge la 20
Alin Alexandru Ionescu, vicepreşedinte Retromobil: Anual numărul de mașini istorice atestate în România a ajuns la peste 1000 exemplare.
Alexandru Şeremet, reprezentant companie auto: Prin mașinile de epocă avem șansa asta unică să vedem o bucată de istorie reală în mișcare, un muzeu în mișcare
La nivel mondial, această piaţă este la estimată la peste 25 miliarde de dolari în acest an.