România, pată neagră pe harta rutieră a Europei. Ar trebui să avem 1.600 de km de autostradă
România ar trebui să aibă peste 1.600 de kilometri de autostradă. Este cerinţa Uniunii Europene care vrea ca ţările membre să fie conectate între ele cu drumuri de mare viteză. Subiectul va fi discutat de miniştrii de Transporturi din toată Europa care s-au adunat la Bucureşti.
De Redactia Observator la 27.03.2019, 22:13- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
România ar trebui să aibă peste 1.600 de kilometri de autostradă. Este cerinţa Uniunii Europene care vrea ca ţările membre să fie conectate între ele cu drumuri de mare viteză. Subiectul va fi discutat de miniştrii de Transporturi din toată Europa care s-au adunat la Bucureşti. Cu doar 800 de kilometri de autostradă, România este departe de obiectivul care ar trebui îndeplinit până în 2030. Spre deosebire de alte state, care se concentrează acum pe alte probleme din transporturi: căile ferate sau pistele pentru biciclişti.
Pentru a face parte din reţeaua trans-Europeană de Transport, România ar trebui să aibă 1.616 kilometri de autostrăzi conectate la cele din statele vecine până în 2030. Cu doar 807 kilometri construiţi până acum, ţara noastră pare însă o pată neagră pe harta rutieră a Europei.
Pentru mulţi dintre miniştrii prezenţi la Bucureşti, numărul kilometrilor de autostradă nu mai e o problemă de actualitate.
Cu 3.688 de kilometri de autostradă, Marea Britanie se va concentra anul acesta pe lărgirea drumurilor existente. În Grecia, ţară abia ieşită din faliment, există deja 2.520 de kilometri de şosea de mare viteză, iar anul acesta se vor mai construi încă 150 de kilometri. Şi ţările mici au planuri mari.
Cehia, o ţară de trei ori mai mică decât România, are deja peste 1.200 de kilometri de drum de mare viteză. Slovacia, de patru ori mai mică decât România, are peste 750 de kilometri. Cât despre Luxemburg, ministrul spune că nu ştie. Pur si simplu, subiectul nu reprezintă o problemă în cea mai bogată țara a Europei.
La noi, inaugurările de kilometri noi sunt mult mai rare decât peticirea drumurilor vechi.
Pentru 2019, ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Drumuri şi-au asumat darea în circulaţie a 180 de kilometri de autostradă.