Cum mor şoferii românii obligaţi să parcurgă mii de kilometri pe şoselele din Europa fără să se odihnească
Zeci de şoferi români şi-au pierdut viaţa în ultimii ani din cauza industriei care îi obligă să conducă mii de kilometri fără să se odihnească.
De Redactia Observator la 09.04.2018, 16:09- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Zeci de şoferi români şi-au pierdut viaţa în ultimii ani din cauza industriei care îi obligă să conducă mii de kilometri fără să se odihnească.
Industria transportului de marfă a cunoscut o dezvoltare uriaşă atât în România, cât şi în ţările Uniunii Europene, astfel încât mii de români s-au angajat ca şoferii profesionişti.
Fie că lucrează pe 'scară' (n.r. TIR-uri) sau pe camioane de 3,5 tone, românii au fost implicaţi în sute sau chiar mii de accidente rutiere grave.
Românii aleargă zi şi noapte pe şoselele din toată Europa şi merg în special pe drumurile naţionale pentru că mulţi dintre patroni se zgârcesc şi nu plătesc taxa de autostradă.
Totul pentru profit. Viaţa unor tineri români este dată la schimb pentru un profit de câteva mii de euro.
Efectul acestui schimb este oboseala acumulată de şoferi, iar această oboseală se poate transforma într-o neatenţie care ucide.
-
RECOMANDARE - Un tânăr șofer din Lupeni a murit într-un teribil accident în Franţa: 'Să ai grijă de noi de acolo de sus' (Foto)
Cele mai multe victime la camioanele de 3,5 tone
Dacă la transportul cu TIR-ul situaţia este reglementată în ceea ce priveşte timpii de odihnă prin folosirea obligatorie a tahografelor, la camioanele de 3,5 tone situaţia este alta.
Haos şi abuzuri. Prin asta trec şoferii obligaţi de proprii patroni şi de dispeceri să conducă mii de kilometri fără să se odihnească.
Şoferii sunt angajaţi cu salariul minim şi primesc o diurnă de câţiva cenţi pe kilometru.
Practic, ei nu sunt obligaţi să conducă mii de kilometri fără să se odihnească, însă nevoia de a strânge cât mai mulţi bani îi obligă să îşi pună viaţa în pericol.
De asemenea, ei sunt daţi afară dacă nu ascultă de patroni şi dispeceri.