ANRE, control inopinat la Tinmar Energy, după ce compania a anunțat că vrea să renunțe la o parte din clienții industriali
Inspectorii Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE) s-au dus luni într-o acţiune inopinată de control la furnizorul de energie Tinmar Energy, relatează Agerpres.
De Redactia Observator la 12.09.2022, 17:52Controlul are scopul de a verifica modul de respectare a obligaţiei de achiziţionare a energiei electrice astfel încât să asigure acoperirea consumului clienţilor săi, precum şi verificarea respectării interdicţiei de a denunţa unilateral contractele de furnizare de energie electrică încheiate cu clienţii finali. În situaţia în care se vor constata încălcări ale obligaţiilor legale, furnizorul va fi sancţionat contravenţional şi i se vor dispune măsuri şi termene de conformare, au arătat reprezentanţii ANRE.
Aceasta după ce publicaţia Economedia.ro a relatat, vineri, că Tinmar vrea să renunţe la o parte dintre clienţi şi i-a notificat că nu le va mai furniza electricitate începând cu 16 septembrie. În replică, oficialii Tinmar au afirmat, pentru aceeaşi publicaţie, că doresc negocierea contractelor, nu denunţarea lor unilaterală.
Tinmar Energy are în prezent 1.464 clienţi noncasnici şi 3.101 clienţi casnici, potrivit ANRE. Dintre cei casnici, doar 1.121 se încadrează în prevederile ordonanţei privind compensarea şi plafonarea preţurilor.
Tinmar Energy: Consumatorii casnici NU au făcut obiectul notificărilor transmise de către companie
- Scandal după ordonanţa pe energie. Rareș Bogdan vrea revocarea ANRE. Reacţia PSD: A acţionat emoţional....
- ANRE a aprobat decontări de peste 2,6 miliarde lei pentru furnizorii de energie care au aplicat măsurile de...
- Comisia Europeană a aprobat schema de ajutor pentru marii consumatori de energie propusă de România
Compania Tinmar Energy a reacţionat vineri spunând că NU a notifcat toți clienții din portofoliu, ci doar o parte din consumatorii noncasnici (clienți industriali) care sunt deja familiarizați cu modul de funcționare al pieței de energie electrică și care NU vor fi afectați de o eventuală modificare a furnizorului.
Redăm mai jos comunicatul integral al Tinmar Energy:
"Compania Tinmar Energy subliniază faptul că NU a notificat toți clienții din portofoliu, precum a fost menționat astăzi într-un articol, ci doar o parte din consumatorii noncasnici (clienți industriali) care sunt deja familiarizați cu modul de funcționare al pieței de energie electrică și care NU vor fi afectați de o eventuală modificare a furnizorului. Societatea Tinmar Energy, continuă să achiziționeze energie electrică în vederea susținerii consumului clienților din portofoliu și atât timp cât va dispune de sumele necesare susținerii acestora, va continua să furnizeze energie electrică și gaze naturale. Consumatorii casnici NU au făcut obiectul notificărilor transmise de către compania Tinmar Energy.
În contextul noilor modificări legislative, societatea noastră încearcă să adapteze strategia de furnizare a energiei electrice, astfel încat să NU afecteze în primul rând consumatorii casnici și apoi în limita resurselor de care dispune să asigure energia electrică și pentru celelalte categorii de consumatori. Liberalizarea pieței de energie pentru consumatorii noncasnici (clienți industriali) a avut loc în anul 2007 și această categorie de consumatori este deja familiarizată cu funcționarea pieței și cu furnizorii din piață.
Consumatorul casnic are nevoie de o protecție suplimentară și de aceea alocăm acestor consumatori din portofoliu, principalele resurse de care dispunem. Consumatorii noncasnici, știu să aleagă cele mai bune oferte din piață și schimbarea furnizorului în condițiile legale actuale NU este de natură să-i afecteze. Compania Tinmar Energy încearcă să finanțeze și să susțină toți consumatorii, inclusiv pe cei noncasnici (clienți industriali) din portofoliu și în limita disponibilităților de cash-fow va face acest lucru.