Compania care a investit 7 milioane de euro într-un aliment local. Sute de mici gospodari au devenit antreprenori
O mare companie din România a anunţat că a investit 7 milioane de euro în dezvoltarea producţiei unui aliment românesc, din 2012 şi până în prezent. Astfel, 220 de mici gospodari din oraşul Zimnicea au devenit antreprenori.
De Redactia Observator la 01.04.2024, 15:41Danone România anunţă că, împreună cu partenerii săi, a finalizat investiţia de 7 milioane de euro într-un proiect socio-economic din Zimnicea ce are ca scop stimularea antreprenoriatului local în domeniul laptelui. În cadrul proiectului demarat în 2012, peste 220 de mici gospodari din oraşul Zimnicea au devenit antreprenori, laptele produs în gospodăriile lor fiind livrat zilnic către fabrica de iaurt Danone din Bucureşti.
Investiţie de 7 milioane de euro
”Danone România împreună cu partenerii săi a finalizat investiţia de 7 milioane de euro în proiectul socio-economic "O şansă pentru familia ta" din Zimnicea. Proiectul are ca scop principal stimularea antreprenoriatului local în domeniul laptelui, oferind sprijin micilor fermieri pentru a produce lapte de calitate la standarde europene şi pentru adoptarea de practici agricole regenerative. Prin proiectul socio-economic “O şansă pentru familia ta”, demarat în 2012, peste 220 de mici gospodari din oraşul Zimnicea au devenit antreprenori, laptele produs în gospodăriile lor fiind livrat zilnic către fabrica de iaurt Danone din Bucureşti”, precizează compania, potrivit news.ro.
Danone arată că achiziţonează doar lapte românesc, iar 10% din necesarul anual provine din proiectul “O şansă pentru familia ta”.
- Soiurile de vin cu care producătorii i-au cucerit pe români. Accesibilitatea sporită, calitatea şi promovarea,...
- Adaosul comercial la alimentele româneşti nu va putea depăşi 20% în magazine. Ministrul Agriculturii: "La...
- Au învăţat meserie în Anglia şi s-au întors în România pentru a-şi transforma pasiunea în afacere. Cât au...
Burse de 5.000 de euro anual
Anul acesta, Danone România, împreună cu partenerul local, Polaris Group care coordonează centrul de colectare din Zimnicea colaborează cu autorităţile locale în vederea deschiderii unei clase specializată în mecanică agricolă la Liceul Teoretic din Zimnicea. Clasa, va pregăti 12 elevi să devină specialişti în domeniul agricol atât de necesari sectorului zootehnic. Danone va oferi burse de performanţă şi sociale în valoare de 5.000 de euro anual.
"De 12 ani, prin programul social „O şansă pentru familia ta”, Danone România a reuşit să demonstreze nu doar angajamentul său ferm faţă de societate şi consumatori, dar şi dedicarea pentru dezvoltarea generaţiilor cu care a crescut de 25 de ani de când produce iaurt în fabrica de lactate din Bucureşti. Investiţia de 7 milioane de euro şi integrarea producţiei de lapte de la gospodarii din Zimnicea în lanţul nostru de aprovizionare şi producţie subliniază această dedicare. Mai mult, formarea clasei specializate în mecanică agricolă la Liceul Teoretic Zimnicea este un pas important în susţinerea educaţiei şi pregătirii viitoarei generaţii pentru o industrie agricolă inovatoare şi responsabilă", a declarat Cătălin Andreica, milk procurement & project manager, Danone România.
Asociaţia Polaris, care gestionează centrul de colectare din Zimnicea, este un partener pentru Danone de 25 de ani. Începând cu 1999, Danone a început să colecteze lapte din Zimnicea. „Această iniţiativă reprezintă o oportunitate extraordinară pentru elevi de a-şi construi o carieră solidă într-un sector vital pentru economia noastră şi suntem mândri să susţinem acest demers iniţiat de Danone şi compania Polaris Group”, a declarat Pârvu Petre, primarul oraşului Zimnicea.
Danone a achiziţionat fabrica de lactate Mioriţa din Bucureşti în anul 1996, iar până în acest moment au fost investiţi aproximativ 90 milioane euro pentru modernizarea şi retehnologizarea acesteia. În prezent, 1 milion de iaurturi sunt distribuite către consumatorii români, dar şi către alte 13 pieţe europene. Danone România procesează anual peste 60.000 tone de litri de lapte, din care aproximativ 100% este lapte românesc. Numai anul trecut, compania a colectat lapte proaspăt de la 23 de ferme mari şi peste 220 de gospodari.
Danone este prezent pe piaţa românească cu produse lactate proaspete (Danone, Activia, Danonino, Actimel), produse pe bază de plante (Alpro), precum şi cu produsele alimentare pentru bebeluşi şi nutriţie specializată (Aptamil, Milupa, Forticare).