Au crescut cu 10% preţurile la telefonie, internet şi cablu tv
Plătim mai mult pentru telefonie, internet sau cablu chiar şi cu până la 10%. De vină, spun analiştii, este noua taxa de 3% pe cifra de afaceri, introdusă de Guvern prin mult contestata ordonanţă 114. Iar operatorii nu au ratat momentul să modifice deja tarifele.
De Redactia Observator la 20.05.2019, 21:18Plătim mai mult pentru telefonie, internet sau cablu chiar şi cu până la 10%. De vină, spun analiştii, este noua taxa de 3% pe cifra de afaceri, introdusă de Guvern prin mult contestata ordonanţă 114. Iar operatorii nu au ratat momentul să modifice deja tarifele, chiar dacă încă nu au început să plătească noul bir. La sfârşitul anului trecut, guvernanţii dădeau asigurări că nu vom plăti mai mult, ci noua taxa îi face pe cei mai mari operatori să fie mai competitivi.
Avem două facturi. Un pachet care conţine cablu, internet şi telefonie fixă costa în februarie 96 de lei. În martie, operatorul a rotunjit la 107 lei. O diferenţă de 11 lei. Explicaţia oficială a operatului? Compania spune că nu a mai majorat tarifele din 2009, iar în acest timp a plătit mai mult pentru energie, infrastructură, chiria pe stâlpi şi taxe către stat.
Ordonanţa 114 a crescut preţurile la telefonie, internet şi cablu tv
Analiştii spun că operatorii au mărit preţurile tocmai pentru a calcula deja costurile taxei de 3% pe cifra de afaceri şi să nu iasă pe pierdere. Chiar dacă taxa ar urma să fie plătită abia în a doua jumătate a anului.
Aceleaşi facturi analizate de noi au fost prezentate şi ministrului comunicaţiilor. Acelaşi care spunea, acum câteva luni, că taxa, introdusă de guvern prin ordonanţa 114, nu va fi decontată de români.
Alexandru Petrescu, ministrul Comunicaţiilor: Eu nu estimez că o să crească facturile românilor. Cred că funcţionăm într-o piaţă digitală extrem de competitivă şi nu cred că operatorii vor avea ca strategie imediată creşterea facturilor
Alexandru Petrescu, ministrul Comunicaţiilor: Există însă câteodată tentaţia de a opera scumpirile anticipative. Dacă undeva se creează în piaţă o aşteptare a unor scumpiri bazate pe acţiuni ce pot fi guvernamentale sau ce ţin de alte resorturi, operatorii de obicei nu ratează ocazia de mai adăuga puţin în baza acestui context social şi economic care se află. Cam aşa a fost cazul şi acum
Pentru clienţi, este important să ştie că orice modificare în contract trebuie anunţată.
Furnizorul de telefonie, internet, dar şi cablu vă poate modifica tariful doar dacă v-a notificat cu 30 de zile înainte să facă asta.
Tot pe parcursul celor 30 de zile puteţi să renunţaţi la contract dacă nu vă convin noile tarife. Dacă furnizorul vă modifică acel contract fără să vă notifice atunci puteţi să depuneţi o plângere la ANPC.
Operator de telefonie mobilă, amendat cu 70.000 de lei
Unul dintre cei mai mari operatori de telefonie mobilă a fost amendat de Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor cu 70.000 de lei.
În urma unui control, inspectorii ANPC au considerat că majorarea anunţată prin sms, de aproape un euro, era nejustificată. Şi a cerut încetarea practicilor comerciale incorecte.
Un alt operator de telefonie mobilă şi-a modificat tarifele, motivând că portofoliu de abonamente include facilităţi suplimentare.
La o altă companie clienţii au fost sunaţi şi le-au fost comunicate noile tarife prin telefon. Puteţi să refuzaţi o astfel de schimbare de la o zi la alta şi să cereţi în scris mai multe detalii. Iar dacă modificările sunt făcute fără acordul ambelor părţi, atunci puteţi chiar apela la instanţă.
Nicolae Oacă, analist în telecomunicaţii: Modificarea unilaterală a contractului te înditruieşte pe tine ca utilizator să îl denunţi, nu accepţi mărirea de tarif. Dar sigur, întrebare se pune unde te duci dacă şi ceilalţi măresc
Faţă de finalul anului trecut, datele Insititutul Naţional de Statistică arată că serviciile de telefonie s-au majorat, în medie, cu 4,8%, iar abonamentul la televiziune s-a scumpit cu 2,12%.