Două termene avansate pentru metroul Gara de Nord - Otopeni. Traficul, blocat în Nordul Capitalei
Vom putea circula cu metroul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni în 2028, este promisiunea oficialilor care au verificat azi stadiul lucrărilor pe Magistrala 6. Specialiștii îi contrazic. În scenariul realist termenul este 2032, spun aceștia. Până atunci, însă, circulaţia este blocată în Nordul Capitalei.
De Florentina Lazăr la 29.08.2024, 19:31Magistrala 6 va avea peste 14 kilometri şi 12 staţii, între 1 mai şi Aeroportul Otopeni. < SCRIS 1 > Constructorul trebuie să termine primul tronson peste trei ani, dar a lucrat doar 14% din el până acum.
Două termene avansate pentru metroul Gara de Nord - Otopeni
Pe secțiunea sud, între stațiile 1 Mai și Tokyo, lucrările ar fi trebuit să înceapă încă din toamna anului trecut, însă autorizația a fost eliberată cu întârziere. Acum, pe acest tronson, se lucrează în subteran, însă pe șantier tot apar probleme neprevăzute, cum ar fi reţelele de utilităţi care trebuie relocate.
"Apar probleme din cauza solului, e un sol de campie, cu multe infiltratii, care pune probleme, care nu pot fi cunoscute atunci cand se sapa,. Sunt probleme de care s-au lovit si la magistrala 5. Şi toate aceste probleme intotdeauna întârzie", a declarat Mihai Crăciun, membru fondator Asociația Construim România.
- Metrorex anunţă restricţii de trafic în zona 1 Mai, din 24 august. Cât vor dura lucrările
- Individul care s-a urcat pe metrou venise pregătit cu scara la el. Metrorex vrea să schimbe regulile de acces
- Metrorex a obţinut autorizaţia pentru construcţia Magistralei 6 între 1 Mai – Aeroportul Internaţional Henri...
În Secţiunea Nord încă nu a început şantierul pentru cei peste şapte kilometri dintre staţiile Washington şi Aeroportul Otopeni. Abia a fost emisă autorizatia de constructie. Ministrul Transporturilor este, însă, optimist.
Traficul, blocat în Nordul Capitalei
"De la Gara de Nord până la Otopeni în 2028, asta e termenul maxim", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Specialiştii sunt sceptici că va fi respectat termenul. După terminarea tunelurilor şi a staţiilor urmează montarea sistemelor de siguranţă a circulaţiei şi testarea noilor trenuri de metrou.
"Este complet nerealist, va dura cel puţin 3-4 ani, deci vorbim de 2030, 2032, cam acela va fi intervalul in care se va inaugura", a declarat Mihai Crăciun, membru fondator Asociația Construim România.
Până atunci, şoferii rămân cei mai afectaţi. "Foarte aglomerat, inexplicabil", "S-a schimbat traficul de când s-a început şantierul aici", "Ne mutăm la periferie", se plâng şoferii.
"Am să fac o discuţie şi cu ministrul de Interne şi cu primarul general pentru că nu o să fie ca pe Valea Oltului, dar se va crea un disconfort în trafic. Mai ales că pe 9 septembrie încep şcolile", spune Marcel Ciolacu, premierul României.
Magistrala 6 costă 2 miliarde de euro.