Honda și Nissan vor fuziona formând al treilea mare producător auto mondial
Constructorii auto japonezi Honda și Nissan au anunţat că au convenit să poarte discuții în următoarele șase luni cu privire la o posibilă fuziune, o înțelegere care ar crea al treilea producător auto din lume și le va oferi mai multe resurse pentru a concura cu o amenințare tot mai mare din partea producătorilor chinezi.
De Redactia Observator la 23.12.2024, 16:42Honda şi Nissan au anunţat luni demararea negocierilor pentru înfiinţarea unei companii de tip holding. Un al treilea producător de automobile japonez, mai mic, Mitsubishi, care este deja într-o alianță cu Nissan, va participa și el la discuții.Un acord ar uma să fie finalizat până în luna iunie 2025, a declarat o sursă pentru Reuters.
Honda şi Nissan negociază fuziunea
Fuziunea între Honda şi Nissan va crea al treilea mare grup auto mondial, în funcţie de numărul de vehicule vândute într-un an, după Toyota şi Volkswagen, într-un moment în care constructorii auto tradiţionali se confruntă cu provocări din partea Tesla şi a rivalilor chinezi.
Honda, al doilea mare constructor auto nipon după Toyota, are o capitalizare de piaţă de peste 40 de miliarde de dolari, în timp ce Nissan, al treilea constructor auto japonez, este evaluat la aproximativ 10 miliarde de dolari.
Honda şi Nissan îşi propun să finalizeze discuţiile despre o fuziune în luna iunie 2025 şi să înfiinţeze o companie de tip holding în luna august, când acţiunile acestei companii ar urma să fie listate la bursă, în timp ce acţiunile Honda şi Nissan vor fi delistate.
Honda ar urma să controleze majoritatea locurilor din board-ul holdingului, inclusiv cel de preşedinte, a adăugat sursa citată de Reuters.
Cutremur în industria auto mondială
Integrarea celor două renumite mărci japoneze ar reprezenta cea mai mare modificare a industriei auto mondială după ce Fiat Chrysler Automobiles şi PSA au fuzionat în 2021 pentru a crea Stellantis, în urma unei tranzacţii evaluate la 52 de miliarde de dolari.
Prin includerea Mitsubishi Motors, noul grup auto japonez ar urma să vândă peste opt milioane de autoturisme într-un an, depăşind actualul număr trei, grupul sud-coreean Hyundai şi compania afiliată Kia.
La fel ca şi alţi constructori auto străini, Honda şi Nissan au pierdut teren în China, cea mai mare piaţă auto din lume, pe fondul avansului BYD şi al altor constructori chinezi care produc automobile electrice şi hibride echipate cu cel mai modern software.
Grupul auto francez Renault, cel mai mare acţionar de la Nissan, este deschis în principiu la ideea unei fuziuni între Honda şi Nissan.