Înmatriculările de maşini full electrice au scăzut cu 20% în primele 7 luni ale anului. Hibridele au crescut cu 40%
Înmatriculările de autoturisme electrice în România au scăzut cu 20%, în primele șapte luni ale anului.
De Redactia Observator la 29.08.2024, 13:43Înmatriculările de autoturisme electrice în România au scăzut cu 20%, în primele șapte luni ale anului. În schimb, cele de hibride au crescut cu peste 40% iar la nivelul UE, vânzările de mașini electrice au scăzut ușor cu 0,4%, potrivit Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
În luna iulie 2024, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 0.2% față de iulie 2023, atingandu-se un nivel de 852.051 unități.
În perioda ianuarie-iulie 2024:
- Un total de autoturisme înmatriculate în UE de 6.537.362 unități, creștere cu 3.9% față de perioada similară din 2023.
- Din totalul autoturisme înmatriculate în UE, 815.399 unități au fost full electrice (-0.4%), și 2.385.356 unități cu propulsie hibridă (+ 22.8%)
- Au fost înregistrate creșteri ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu perioada similară din 2023 în Spania (+5.8%), Italia (+5.2%), Germania (+4.3%) și Franța (+2.2%) .
- România se situează pe poziția 14 în UE, cu un volum de 96.562 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creștere de 12.6% comparativ cu perioada ianuarie-iulie 2023. Dintre acestea, 6.383 autoturisme noi înmatriculate au propulsie full electrică (-20.9%) și 34.718 unități au propulsie hibridă (+43.8%).
- În ceea ce privește constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 2.042.583 unități, în creștere cu +2.9%, urmate de grupul STELANTIS cu 1.298.102 unități, în scădere cu –0.2% și de Grupul Renault cu 767.787 unități, în creștere cu +3.3% (din care DACIA: 353.161 unități, în creștere cu +4.6% față de ian-iul 2023). Autoturismele marca Ford au reprezentat în ian-iul 2024 un număr de 258.620 unități noi înmatriculate,în scădere cu -17.6% față de ian-iul 2023.