Licitaţii ANAF. Secretul pentru a-ţi cumpăra casă sau maşină cu bani puţini
Licitaţii ANAF sunt organizate periodic, pentru valorificarea prin vânzare a bunurilor sechestrate de inspectorii Agenției Națională de Administrare Fiscală.
De Redactia Observator la 01.02.2018, 21:49Licitaţii ANAF sunt organizate periodic, pentru valorificarea prin vânzare a bunurilor sechestrate de către inspectorii Agenției Națională de Administrare Fiscală.
Prin acest sistem de licitaţii ANAF, se încearcă recuperarea anumitor datorii pe care proprietarii bunurilor scoase la vânzare le au la statul român.
Totuşi, foarte puţine persoane cunosc faptul că, prin aceste licitaţii ANAF, pot obţine anumite beneficii, din punct de vedere al preţului de vânzare foarte scăzut, de la care pleacă licitaţiile respective.
Astfel, în cadrul unei licitaţii ANAF, preţul de vânzare al unei maşini poate pleca şi de la 400 de lei, în funcţie de vechimea autoturismului şi de valoarea stabilită de inspectorii ANAF.
Insă, şi mai puţine persoane cunosc procedura prin care se organizează aceste licitaţii şi regulile de participare pentru persoanele interesante.
Unde se afişează anunţul de licitaţie
Pentru valorificarea bunurilor sechestrate prin vânzare la licitaţie, organul de executare competent efectuează publicitatea vânzării prin afişarea anunţului privind vânzarea astfel
- într-un cotidian naţional de largă circulaţie,
- într-un cotidian local,
- pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice – portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
- în Monitorul Oficial al României,
- la sediul organului de executare
- la sediul primăriei în a cărei rază teritorială se află bunurile sechestrate,
- la sediul şi domiciliul debitorului,
- la locul vânzării,
Anunţul va fi publicat obligatoriu cu cel puţin 10 zile înainte de data fixată pentru desfăşurarea licitaţiei.
În cazul bunurilor imobile şi al bunurilor mobile corporale cu valoare de evaluare mai mare de 20.000 lei, anunţul privind vânzarea la licitaţie publicat pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice – portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală va fi însoţit de fotografii ale acestor bunuri.
Pentru participarea la licitaţie ofertanţii depun, la organul de executare competent pentru executarea silită a bunurilor ce urmează a fi vândute, cu cel puţin o zi înainte de data licitaţiei, documentele prevăzute la art.162 alin.(7) din Codul de procedură fiscală.
Citeşte aici documentele necesare pentru participarea la licitaţiile ANAF.