Documente pentru licitaţiile ANAF. Iată actele necesare pentru participare
Documente pentru licitaţiile ANAF se pot obţine foarte uşor de la autorităţile competente, însă acest aspect este poate cel mai important.
- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Documente pentru licitaţiile ANAF se pot obţine foarte uşor de la autorităţile competente, însă acest aspect este poate cel mai important, atunci când vreţi să aveţi succes privind înscrierea la o licitaţie ANAF.
Licitaţiile ANAF. Agenția Națională de Administrare Fiscală consideră obligatorii aceste acte
Documente pentru licitaţiile ANAF persoane fizice :
- Dovada depunerii cautiunii din pretul de incepere a licitatiei
- Cererea pentru participarea la licitatie care va contine oferta de cumparare a bunului;
- Datele de identificare ale persoanei (B.I/C.I in original si copie);
- Procura autentica in cazul in care potentialul cumparator este reprezentat de o alta persoana la sedinta de licitatie (in original).
Documente pentru licitaţiile ANAF persoane juridice :
- Dovada depunerii cautiunii din pretul de incepere a licitatiei
- Cererea pentru participarea la licitatie care va contine oferta de cumparare a bunului;
- Copia certificatului de inmatriculare al societatii comerciale;
- Certificat constatator de la Registrul Comertului cu datele firmei si reprezentantii acesteia, din care sa rezulte ca firma este in functiune si nu se afla in procedura de insolventa;
- Hotararea AGA din care să reiasa decizia asociatilor sau actionarilor de a cumpara la licitatie bunul in cauza, daca valoarea acestui bun depaseste 50% din valoarea capitalului social al societatii comerciale;
- Mandat de participare la licitatie emis de societate;
- Datele de identificare ale reprezentantului firmei care participa la licitatie (B.I/C.I in original si copie).
Comisia de licitaţie verifică şi analizează documentele depuse de ofertanţi, respectiv indeplinirea condiţiilor de participare la licitaţie
Afişează la locul licitaţiei, cu o oră înaintea începerii acesteia, lista cuprinzând ofertanţii care au depus documentaţia de participare, încheind in acest sens un proces-verbal de constatare.
La data ţinerii licitatiţiei, executorul fiscal va verifica, în cazul plăţii taxei de participare la licitaţie prin decontare bancară sau prin mandat poştal, creditarea contului curent general al Trezoreriei Statului indicat de organul de executare pentru virarea acesteia.
Procesul-verbal de constatare va cuprinde menţiuni cu privire la îndeplinirea condiţiilor de participare la licitaţie pentru ofertanţii admişi, precum şi menţiuni cu privire la neîndeplinirea condiţiilor de participare la licitaţie pentru ofertanţii respinşi.
Vânzarea la licitaţie se face la locul unde se află bunurile sechestrate, la domiciliul sau sediul debitorului sau în alt loc stabilit de organul de executare, în orice zi lucratoare, între orele 08,00 - 20,00.
Preşedintele comisiei anuntă obiectul licitaţiei, pasul de licitare, în cazul în care sunt mai mulţi participanţi, care este cel mai mare preţ din ofertele de cumpărare scrise, dacă acesta este superior preţului de pornire a licitaţiei.
Pasul de licitare se stabileşte de comisia de licitaţie şi este cuprins între 5 – 15% din preţul de începere a licitaţiei, astfel:
- pentru bunuri cu o valoare de până la 10.000 lei, pasul de licitaţie se
stabileşte la 15%;
- pentru bunuri a căror valoare se încadrează între 10.001 - 50.000
lei, pasul de licitaţie se stabileşte la 10%;
- pentru bunuri a căror valoare este mai mare de 50.001 lei, pasul de
licitaţie se stabileşte la 5%.
Executorul fiscal va oferi spre vânzare bunurile, prin trei strigări successive
Se pot face opţiuni şi supralicitări, conform pasului de licitare stabilit în condiţii, fată de preţul cel mai mare din ofertele de cumpărare scrise dacă acesta este superior preţului de pornire a licitaţiei sau, în lipsa unei asemenea oferte, chiar fată de acest preţ.
Cele trei strigări successive se vor face la intervale de timp diferite, in funcţie de valoarea bunurilor licitate, astfel:
- pentru bunuri cu o valoare de până la 10.000 lei, la interval de 1
minut;
- pentru bunuri a căror valoare se încadrează între 10.001 - 50.000
lei, la interval de 3 minute;
- pentru bunuri a căror valoare este mai mare de 50.001 lei, la
interval de 5 minute.
Bunul se adjudecă celui care, după trei strigări succesive, oferă preţul cel mai mare, ori fată de preţul de pornire sau fată de preţul de începere a licitaţiei, după caz.
Dacă se prezintă un singur ofertant care oferă cel puţin preţul de pornire, acesta este declarat adjudecatar.
Când în cadrul unei şedinţe nu au putut fi licitate toate bunurile licitaţia începută va continua în zilele următoare, la ora stabilită de comisia de licitaţie şi anunţată de executorul fiscal înainte de închiderea şedinţei, fără alte formalităţi legate de publicitate.
În cazul în care, după aplicarea procedurii , există participanţi la licitaţie care oferă acelaşi preţ, adjudecatarul se va stabili după urmatoarele criterii:
- are asupra bunului urmărit garanţii reale înscrise în Arhiva
Electronică de Garanţii Reale Imobiliare;
- a avut oferta scrisă cea mai mare;
- alte criterii, stabilite de Comisie şi comunicate participanţilor
înainte de începerea licitaţiei.
După fiecare licitaţie, se întocmeşte un proces-verbal privind desfăşurarea şi rezultatul licitaţiei care va fi semnat de toţi membrii comisiei de licitaţie şi de ofertanţii prezenţi.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰