3 locuri inedite unde poți găsi prospecți noi pentru afacerea ta
După ce ți-ai deschis propria afacere, ai constatat cu dezamăgire că produsul sau serviciile pe care le oferi nu atrag clienții ca un magnet, iar tu te întrebi ce altceva ai mai putea face pentru a-ți spori vânzările. Campanii de marketing pe social media ai creat, ba chiar ți-ai făcut puțină promovare și în presa scrisă, iar website-ul este optimizat și ticsit cu cuvinte cheie, însă valul de clienți nerăbdători la care te așteptai întârzie să-ți bată la ușă.
De Redactia Observator la 11.09.2019, 16:22După ce ți-ai deschis propria afacere, ai constatat cu dezamăgire că produsul sau serviciile pe care le oferi nu atrag clienții ca un magnet, iar tu te întrebi ce altceva ai mai putea face pentru a-ți spori vânzările. Campanii de marketing pe social media ai creat, ba chiar ți-ai făcut puțină promovare și în presa scrisă, iar website-ul este optimizat și ticsit cu cuvinte cheie, însă valul de clienți nerăbdători la care te așteptai întârzie să-ți bată la ușă.
Cei mai mulți dintre potențialii clienți poate că nici nu-și dau seama că produsul sau serviciile oferite de tine i-ar putea ajuta, alții nici măcar nu au aflat de tine, oricât de bine ți-ai fi targetat campaniile online. Și atunci, care ar fi soluția?
Știi ce se spune, dacă nu se duce Mahomed la munte, atunci vine muntele la Mahomed. Asta înseamnă că trebuie să te duci tu la clienți, adică să faci marketing direct folosind diverse canale media, fie prin email, SMS sau chiar prin telemarketing. Eficientă și ușor de monitorizat, această metodă este opțiunea cu cea mai mare probabilitate de a-ți crește rentabilitatea investiției. Dar ceva parcă nu e totuși suficient de clar: unde găsești datele de contact ale noilor prospecți?
Îți vom arăta în acest articol trei locuri unde poți găsi potențiali clienți pentru afacerea ta.
Pe blogul personal
Chiar dacă ai deja un site de prezentare a afacerii tale, dacă nu-i creezi și o secțiune separată de
blog, înseamnă că irosești o sursă prețioasă de potențiali clienți. Folosește blogul pentru a publica articole informative din zona ta de specialitate, optimizează-le cu cuvinte cheie și te vei transforma într-un izvor de informații utile destinat tocmai acelor persoane sau companii care au nevoie de produsele sau serviciile tale.
După faza inițială, în care îți atragi prospecții furnizându-le conținutul editorial de care au nevoie, atunci când au nevoie, cu ajutorul unui landing page conceput eficient poți afla foarte ușor datele lor de contact.
În listele de firme
În prezent, poți accesa foarte ușor online o mulțime de liste care conțin date de contact și multe alte informații oficiale și actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale companiilor din România. Găsești, de exemplu, liste de firme filtrate după cod CAEN pe termene.ro, iar acestea îți pot fi extrem de utile pentru a-ți căuta prospecții în funcție de activitatea pe care o desfășoară.
Să spunem că ești programator și ai dezvoltat un software pentru agenții imobiliare. O căutare în funcție de codul CAEN aferent activității imobiliare (6831) pentru toată țara îți va returna o listă de peste 12.000 de firme care ar putea avea nevoie de produsul tău software, inclusiv informațiile lor de contact.
La cursuri gratuite
Ai putea spune că este contraproductiv să oferi gratuit informații din domeniul în care te-ai specializat, fie că este vorba despre designul floral sau tehnicile de meditație, dar rezultatele s-ar putea să te surprindă. Cu o promovare bună în social media, cursurile și seminariile tale (la care doritorii se pot înscrie folosindu-și informațiile personale), fie că durează una sau mai multe ore, îți vor aduce o valoroasă bază de date de prospecți.
În fiecare domeniu de activitate există numeroase subiecte care pot prezenta interes pentru anumiți oameni, iar dacă-ți asumi rolul de a-i învăța niște lucruri pe care ei le consideră utile, vor avea mai multă încredere în tine și vor fi dispuși să se perfecționeze cumpărând produsele sau serviciile pe care le vinzi.
Munca de prospectare nu ar trebui să se oprească nici măcar atunci când afacerea ta se dezvoltă și devine profitabilă. Achiziția de noi clienți este o acțiune continuă care-ți oferă stabilitate atunci când, dintr-un motiv sau altul, clienții vechi încetează să mai cumpere de la tine. De aceea, orice antreprenor trebuie să stăpânească suficiente tehnici de prospectare și atragere a clienților, dacă își dorește cu adevărat să aibă succes în afaceri.