Lista cu poduri periculoase ale României. 34 de structuri în stare deplorabilă
Mii de şoferi îşi riscă vieţile zilnic, atunci când traversează podurile din România. În exclusivitate, vă prezentăm acum harta acestora. Sunt mai bine de 34 de astfel de construcţii, în care nu s-a mai investit niciun leu de peste jumătate de veac.
De Redactia Observator la 22.10.2018, 00:02Mii de şoferi îşi riscă vieţile zilnic, atunci când traversează podurile din România. În exclusivitate, vă prezentăm acum harta acestora. Sunt mai bine de 34 de astfel de construcţii, în care nu s-a mai investit niciun leu de peste jumătate de veac. Mai grav este că, în unele cazuri, nici nu se va întâmpla asta prea curând. O echipă Observator a vrut să vadă cum arată aceste lucrări. A descoperit poduri care se mişcă sub greutatea maşinilor, structuri măcinate de ploi şi fiare mâncate de rugină.
Podul de piatră s-a dărmat, a venit apa şi l-a luat! Ceea ce în copilărie era un simplu joc, acum nu mai e de joacă! Podul de la Pucioasa, vechi de aproape 110 ani este într-o stare avansată de degradare. Deşi în 2014 a suferit mari avarii, nici acum nu arată mai bine. de aici ilustreaza Asta pentru că fierul din structura de rezistenţă a pocnit şi oricând poate reprezenta un adevărat pericol.
Aşa arată un pod rutier în România anului 2018! Mai exact, podul de la Pucioasa, aflat pe drumul naţional 71, între Târgoviște și Sinaia. Structura de rezistenţă este măcinată, fierul este ruginit, iar apa a săpat fisuri adânci peste tot. O lucrare mai veche de un veac, pe care circulă zilnic mii de maşini. Unele cu tonaj depăşit.
Este şi motivul pentru care viteza maximă admisă este de 30 de kilometri pe oră. Şi se circulă pe un singur sens, alternativ. În trecut, podul de peste pârâul Bizdidel a mai pierdut lupte în faţa furiei naturii. Şi totuşi autorităţile nu s-au grăbit să îl repare. A rămas în plata Domnului. La câţiva metri distanţă, un alt pod, aceleaşi probleme.
Iar statisticile sunt înfiorătoare. Avem cel puţin 34 de poduri în România pe care un cutremur mare le-ar face una cu pământul. Şi sunt răspândite peste tot. Timiş, Constanţa, Prahova şi Bacău sunt doar câteva dintre judeţele cu probleme mari la acest capitol.
ALIN SERBANESCU, purtător de cuvânt CNAIR: Unele poduri ajung în clasă tehnică cinci pentru că, pe de o parte, sunt vechi ele, ca structură, construcţia lor este veche. Pe de altă parte, au probleme legate de suprastructură, nu de infrastructură. Din cauza traficului neconform, ca să spunem aşa, cu încărcături mai mari decât cele permise, ele suferă deteriorări.
Podul de la Adunaţii-Copăceni, din Giurgiu, este un alt exemplu al dezinteresului autorităţilor. Apa infiltrată de-a lungul timpului în structura de rezistenţă l-a avariat puternic. Cele mai recente reparaţii s-au făcut în. 1989. Abia în urmă cu trei luni statul a intervenit din nou. Constructorul spune că într-un an podul ar putea fi din nou sigur pentru şoferi.
Potrivit informaţiilor primite de la Compania de Drumuri, reparaţia podurilor ar costa statul român cel puţin 25 de milioane de euro.
Lista podurilor periculoase ale României:
Podurile de pe ruta Băldana-Târgovişte-Sinaia - DN 71
Pod Măraşeşti-Tecuci - DN 24
Podul de peste Teleormănel, Argeş, - DN 67B
Podul de pe DN 2F Vaslui - Bacău
Podul de peste râul Suceava, din Dorneşti, pe DN 17A
Podul CFR de peste râul Prahova, de pe DN1
Podul Adunaţii-Copăceni, de pe DN5
Podul Dumbrava, Timiş, de pe DN 68 A
Podul Vădana, Timiş, de pe DN 68 A
Pod Dobra, Timiş, de pe DN 68 A
Pod Lăpuşnic, Timiş, de pe DN 68 A
Podurile de la Rachelu, Tulcea, de pe DN 22
Podul de la Tariverde, Constanţa, de pe DN 22
Podul de peste râul Bâsca Chiojdului, de pe DN 10
Podul de la Titu, de pe DN 7
Podul de peste râul Târlung, de pe DN 10
Podul de peste râul Teleajen, de pe DN 1A
Podurile de pe DN 2M
Podul de la Mărăcineni, Buzău, de pe DN 2
Podul de la Soveja, de pe DN 2L
Podul de pe DN 73 A
Podul de pe DN 3
Podul de pe DN 13E
Podul de pe DN 65A
Podurile de pe DN 54
sursa: CNAIR