România înaintează greu pe autostrăzi! Avem doar 748 de kilometri de şosea de mare viteză
Până la finalului anului, am putea circula cu puţin noroc, pe 29 de kilometri noi de autostradă. Nici jumătate faţă de pronosticul de la începutul anului al Guvernului. Mobilizarea slabă a constructorilor pe şantiere, birocraţia şi problemele tehnice au dus la întârzieri mari ale multor loturi de autostradă.
De Redactia Observator la 19.09.2017, 20:55Până la finalului anului, am putea circula cu puţin noroc, pe 29 de kilometri noi de autostradă. Nici jumătate faţă de pronosticul de la începutul anului al Guvernului. Mobilizarea slabă a constructorilor pe şantiere, birocraţia şi problemele tehnice au dus la întârzieri mari ale multor loturi de autostradă.
Vremea ar putea să ne dea răgaz încă trei luni, pentru a munci la autostrăzile viitorului. Însă, pe şantiere bate doar vântul.
O bucată de 3 km din autostrada Bucureşti-Ploieşti este ca un muzeu în aer liber de mai bine de un an de când s-au terminat lucrările. Autorităţile spun că nu pot deschide traficul până nu termină lucrările şi pe această porţiune de 3, 5 kilometri care ajunge până în şoseaua Petricani.
Tot fluxul de pe autostradă ar urma să se mute în cartierul Pipera, una dintre cele mai aglomerate zone din Capitală.
Oficial, se lucrează la 180 de kilometri de autostradă. Pe autostrada Lugoj-Deva, lotul 3, terasamentul şoselei a luat-o la vale. Era o porţiune care ar fi trebuit deschisă până la finalului anului.
"Nu vreau să risc să punem în folosinţă un lot de autotradă şi să repetăm un episod Sibiu-Orăştie şi să avem probleme la terasamente, adică să se surpe autostrada", spune ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
În teren, cifrele sunt altele. Bucata Gilău-Nădăşelu, chiar dacă e gata, nu poate fi dată în folosinţă anul acesta pentru că nu e conectată la nimic. Lipseşte un pod care să lege bucata de autostradă de şoseaua de mare viteză Gilău- Câmpia Turzii. Nici autostrada Lugoj-Deva nu va fi gata anul aceasta. Şanse reale au doar două tronsoane de pe Sebeş-Turda.
"În acest moment, putem, la modul realist, să spunem că vom avea doar 29 de kilometri deschişi pe A10",a declarat Ionuţ Ciurea, de la asociaţia Pro Infrastructură.
De exemplu, un şofer care vrea ajungă din Constanţa la Nădlac trebuie să intre şi să iasă de pe autostradă de câteva ori. În 840 de km va circulă pe 4 bucăţi de autostradă întrerupte. Anul acesta a fost deschisă circulaţia pe 15 km de autostradă între Traian Vuia şi Margina.
România rămâne tot pe ultimul loc la capitolul autostrăzi, cu 748 de kilometri de şosea de mare viteză.