Soluțiile la care apelează românii din cauza scumpirilor: unde putem găsi produse și la jumătate de preț
O posibilă soluţie în luptă cu inflaţia, una la care mulţi dintre noi deja apelează este folosirea cardurilor de reduceri şi magazinele cu preţuri mici. Am început să fim mult mai atenţi de unde cumpărăm, şi căutăm magazine de tip discount sau hypermarketuri care oferă carduri de reduceri sau beneficii în aplicaţii.
De Redactia Observator la 19.07.2022, 15:02În contextul scumpirilor, românii încep să se uite mai atent la ce cumpără şi mai ales de unde cumpără. Tot mai mulţi se îndreaptă spre magazine de tip discount, care au preţuri cu aproximativ 15% mai mici decât media pieţei, dar şi către hypermarketurile care au carduri şi aplicaţii mobile cu oferte şi reduceri pentru clienţi.
În ultima vreme, chiar şi produsele de bază au fost adăugate în aceste promoţii. În plus, unele magazine ţin cont şi de cantitatea cumpărată, cu preţuri mai mici la mai multe produse achiziţionate. Piaţa magazinelor de tip discount creşte cu 5,5% pe an şi continuă să se extindă, pe seama inflaţiei, în timp ce hypermarket-urile s-au adaptat vremurilor şi nu duc lipsa de clienţi.
Ioana Matei, reporter Observator: Majoritaatea reducerilor pentru cei care au carduri de fidelitate sau aplicaţii la aceste magazine sunt cuprinse între 10 şi 30%, însă sunt produse pe care le găsim la jumătate de preţ. Este vorba despre produsele care se apropie de data expirării şi care sunt semnalizate inclusiv în magazine la raft. În ultima perioadă magazinele şi-au adaptat oferta în funcţie de nevoile românilor. Acum găsim la promoţie inclusiv produse de bază precum: făină, ulei, orez, lapte.
La un calcul simplu, un kilogram de cartofi, unul de ardei, carne de pui şi lapte ar costa prin reducerile din aplicaţie 24 de lei faţă de 30 de ei cât ar fi preţul întreg, asta înseamnă o reducere de 20 de procente. În plus, românii s-au îndreptat către magazinele discount şi în ceea ce priveşte hainele sau alte produse de îngirjire, acolo unde preţurile sunt mai mici cu 30%. România a înregistrat în primele cinci luni ale anului şi o scădere la jumătate faţă de anul trecut când am avut cel mai alert ritm de creştere, de peste 10 procente.